Alla inlägg den 1 april 2010

Av Maria Falk - 1 april 2010 08:49

Två dagar i rad har Ida hoppat över vilan mitt på dagen. TACK och LOV så sov hon två timmar igår vid lunch; jag tycker definitivt det är alldeles för tidigt att börja vara vaken hela dagarna! I måndags hade vi dessutom varit på babysimmet och då brukar hon somna som en stock och sova i flera timmar. Hoppas det bara var nåt tillfälligt. Nu sover hon dessutom lugnare i sin nya stora säng, så då kan jag slappna av och sova lite bättre också. Vaknar hon före oss på morgonen så sitter hon oftast och pillar och leker med  nåt, och hon har lärt sig krypa ur sängen baklänges med fötterna före, så det känns tryggt.


Igår ringde en Fredrik från ambulanssjukvården och ursäktade sig och kunde inte alls förklara varför det dröjt så länge att återkomma. Hur som helst, jag ringde upp Herrljungastationen så fort jag fått klartecken och bokade in mitt första pass den 12 april. Väldigt spännande! Längesen jag var helt ny på ett jobb så det ska bli jättekul. Kanske kan jag hinna lära upp mig tillräckligt bra för att börja ersätta redan i maj, sen jobba en del i sommar och så får vi se hur det bli sen. Är föräldraledig till 16 september har jag för mig. Min avdelning stängs den 4 juni och då placeras vi som blir över i en resurspool. Det vore ju alltså guld om det uppstår luckor på ambulansen just då, och jag liksom av en händelse redan kan det jobbet   


Nu fika hos Anna, och sen ska jag och Ida cykla till Molins och köpa vårblommor till uteplatsen. Regnställ på!

Väder

Presentation


Jag bloggar om både stort, (men mest) smått. Mest som ett stöd för minnet - för vart tar tiden vägen egentligen? Vad gör jag med den? Detta är mitt försök att hålla lite ordning på mig själv, mina tankar och påhitt.



var code ="buz-14471";
var uniq

Online just nu

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Omröstning

Vem liknar Ida mest?
 Mamma
 Pappa
 Sotaren

Ovido - Quiz & Flashcards