Alla inlägg den 27 januari 2011

Av Maria Falk - 27 januari 2011 15:08

   Jaha. Då har vi tydligen slutat med blöjor då. Efter att ha fajtats med Ida i en god halvtimma i morse (och då menar jag inte en vanlig diskussion, nej, rent handgemäng med en urstark nästan-tvååring som skriker, vrålar, sparkar, nyps, rivs och BITS!!) för att hon inte vill ha blöja! - så bestämde jag mig för att se vad som händer om vi faktiskt låter bli. Hon har ju ganska länge varit intresserad av pottan, sitter gärna på den, betraktar när vi andra går på toa osv, men har inte tajmat det med att lyckas få nåt gjort i pottan. Sista veckorna har hon allt som oftast velat gå utan blöja "Stora Ida, inte bölja, tosoj!!" (inte blöja, trosor....), och det har gått bra. Hon är oftast torr på morgonen när hon vaknar, hon är torr många timmar i sträck när hon är hemma på dagen. Och hon säger framför allt till när det har hänt en liten olycka. Hade ju tyckt det var smidigt om man kunde förekomma henne med ett pottbesök lite då och då för att undvika olyckorna, men nu är det inte i den ordningsföljden som lilla fröken vill ha det... Tur vi har gott om ombyteskläder och tur vi har tvättmaskin  i alla fall.



  Ida visar vad man kan göra med endast 30 sekunder och en riktigt bra bläckpenna

 

Väder

Presentation


Jag bloggar om både stort, (men mest) smått. Mest som ett stöd för minnet - för vart tar tiden vägen egentligen? Vad gör jag med den? Detta är mitt försök att hålla lite ordning på mig själv, mina tankar och påhitt.



var code ="buz-14471";
var uniq

Online just nu

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Omröstning

Vem liknar Ida mest?
 Mamma
 Pappa
 Sotaren

Ovido - Quiz & Flashcards