Alla inlägg under mars 2010

Av Maria Falk - 9 mars 2010 13:55

...när man kan äta lunch på uteplatsen! Underbara, underbara vår!!



Av Maria Falk - 7 mars 2010 19:49

Tre dagar är det kvar tills Ida fyller ett år, men vi valde att fira idag. På onsdag när vi fyller är bara jag och Ida hemma, medan hela familjen var hemma nu i helgen.

Ida har bakat chokladmousse-tårta och slickar sleven efteråt. Gott. Och ganska kladdigt. Men fyller man år så GÖR man, och vi har faktiskt dusch...

 

 

Först presenter från mamma, pappa, Wilma och Philip... efter ett par stycken hade hon riktigt kommit på hur man skulle göra.

 

 

Rafsa, rafsa, riva, och rafsa....

 

Ida testar nya Tummen-ryggsäcken och Philip läser ur sagoboken med Sagor Från Skogen

 

 

Släktkalas och MERA paket!!

 

Tårtan



Om man inte kan blåsa ut ljus, kan man släcka det med händerna. Ett sotigt finger blev resultatet, men inga tårar.

 

 

 

Bara att sätta igång och käka...

 


 

...och två sekunder senare ser det ut så här.... 

 

 

                      


Alla fina presenter        

(Blå trehjulig sparkcykel, magnetbokstäver och -siffror, baddocka med badkar och dusch!, böcker, mjukisdjur i mjukisväska, Tummen-ryggsäck, verktygslåda med verktyg och arbetshandskar, Gardena-set med kratta, spade, vattenkanna och förkläde, sockar, röd stickad tröja från farmor, köksgrejjer och förkläde som mormor sytt, Villervalla vårjacka, rosa Converse)  

Av Maria Falk - 7 mars 2010 10:16

När man bakar sin egen födelsedagstårta får man slicka på slevarna efteråt!


  

Av Maria Falk - 4 mars 2010 20:14

Ida skippar melodifestivalen och ringer till mormor och morfar istället.


      

Kul med högtalartelefon:)

Av Maria Falk - 3 mars 2010 13:48

Äntligen är skoköp nr 2 avklarat. Lagom till den värsta is-kylan är över köpte jag ju mig själv ett par vinterstövlar för ner till -40, efter att ha letat hela vintern. Nu har jag gjort nästa klipp.


Ida har små fötter. Storlek 17. Hon går. Hon kommer snart behöva ett par lättare och skor än de vinterkängor hon haft hittills. Men de flesta riktiga barnskor verkar göras i storlek 20 och större. Vilkt funkar med vinterskor, hon harhaft massa extra raggsockar i vinter. Men det funkar inte riktigt till vårens och sommarens tunnare klädsel. De flesta skor i rätt storlek har haft tygsula och alltså mer varit avsett som pynt på ett barn som sitter stilla i vagnen.


Tills jag hittade ett par rosa sprillans Converse i storlek 18 på Tradera! Verkligen ett fynd. Dessutom sitter dom perfekt, och hon kan gå i dem utan att de är för tunga. Och okej - hon skulle fått dom när hon fyller år - men det gick faktiskt inte att vänta. Jag var tvungen att testa dom direkt :D


    


Tror hon är nöjd med dom ;)

Väder

Presentation


Jag bloggar om både stort, (men mest) smått. Mest som ett stöd för minnet - för vart tar tiden vägen egentligen? Vad gör jag med den? Detta är mitt försök att hålla lite ordning på mig själv, mina tankar och påhitt.



var code ="buz-14471";
var uniq

Online just nu

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Omröstning

Vem liknar Ida mest?
 Mamma
 Pappa
 Sotaren

Ovido - Quiz & Flashcards