Direktlänk till inlägg 28 april 2010

Fair Enogh 2010

Av Maria Falk - 28 april 2010 09:10

I helgen var det äntligen dags för Fair Enough 2010. Har väntat i ett år, sedan den förra mässan. Det är en friluftsmässa, till största delen utomhus, i anslutning till GetOuts butik i Bodafors. Enligt dem själva "den enda outdoormässa du behöver". Jag är benägen att hålla med. Förra året hade vi husvagnen med oss ner. Ida var bara sex veckor och jag kände mig osäker att tälta med henne när hon var så liten. Men i år blev det tält och det gick hur bra som helst! Första natten var det några minusgrader, andra natten något varmare. Ida sov som en stock båda. När vi konstaterat att hon fortfarande kan sova i sovsäck (jag var lite bekymrad över det, hon är ju så väldigt flaxig på nätterna hemma, går i sömnen osv), så investerade vi i en ny, större sovsäck:

En Ajungilak Knött som är 115 cm lång. Dessutom dragkedjor på båda sidor så det är lättare att stoppa i och ur. Och den är förberedd med remmar och en flik i nacken så det är lätt att använda som åkpåse. Tjock och go och mysig. Perfekt helt enkelt!

Jag fick också fynda lite. Hittade den här jackan på outlet-avdelningen. Enligt prislappen skulle den vara halva priset på eftersom ärmarna var olika långa. Jag provade den och märkte då ingen skillnad. Kanske om man kollar väldigt noga. Eller så är jag själv vanskapt med olika långa armar :) Hur som helst är jag väldigt nöjd med detta köp av en jacka som jag mycket gärna velat ha sen en tid tillbaka, men tyckt att den är alldeles för dyr. Jag lyckades dessutom övertyga Andreas om att vi skulle kunna ha den tillsammans, så då blev den ju ännu mera prisvärd....   (Den svarta till vänster)

Eftersom det är en Outdoormässa, så var vi största delen utomhus. Här kommer lite bilder:

Outdoorparty på kvällen med eld, kokkaffe, massa god mat och...

    

... livemusik! Ida var väldigt fascinerad och stod längst fram i fleeceoverall och pälsmössa och rockade loss och dansade!

    

Grundkurs i Iphone.

Fleeceklänningen vi köpte på Island kom väl till pass när det kylde på lite.

  

Ida, Christoffer och Anna softar lite  (se hur fint de matchar jackor, stolar och kylbox....)

Wiiiihhhh! Ida var lite rädd och reserverad inför Christoffer...        

Hagel på mössan och välling i flaskan.     



Så. Nu är det bara att börja räkna ner till nästa år :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Falk - 12 juli 2014 10:36

//

Av Maria Falk - 30 augusti 2012 19:45

Lite blandade bilder från sommaren som gick...     Ida var med mormor och morfar en helg vid Mölarps Kvarn strax utanför Fristad, där de levde vikingaliv och njöt av den vackra naturen.       Morfar och barnbarn     På väg för a...

Av Maria Falk - 3 juni 2012 17:30

Vi hittade Pyttelitens Ridlekis i Horla. En fantastiskt fin liten ridskola med hemma-känsla. Massor av pyttesmå hästar och pyttesmå barn om vartannat. Ida älskar att pyssla med hästarna och att rida. Nästan alltid rider vi ut, vilket innebär en skön ...

Av Maria Falk - 29 april 2012 16:30

        Vi gick Linnémarschens Adventure Walk i Borås idag. Fantastiskt arrangemang och som tidigare år med ett fantastiskt vårväder! Ida fick egen nummerlapp och gick större delen av de sex kilometrarna själv. Med stavar.       För...

Av Maria Falk - 31 mars 2012 16:30

            Vi tog en tur med bilen, och hamnade på "andra sidan" av Hornborgasjön.  Vi brukar alltid åka till Trandansen vid västra sidan om Hornborgasjön, mellan Falköping och Skara. Men på andra sidan hittade vi till ett jättefint Natu...

Väder

Presentation


Jag bloggar om både stort, (men mest) smått. Mest som ett stöd för minnet - för vart tar tiden vägen egentligen? Vad gör jag med den? Detta är mitt försök att hålla lite ordning på mig själv, mina tankar och påhitt.



var code ="buz-14471";
var uniq

Online just nu

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Omröstning

Vem liknar Ida mest?
 Mamma
 Pappa
 Sotaren

Ovido - Quiz & Flashcards