Direktlänk till inlägg 29 augusti 2010

Nytt jobb igen

Av Maria Falk - 29 augusti 2010 14:54

   

  

Min hittills ganska korta karriär inom ambulansen har redan gjort mig till mediekändis   Det är rätt fascinerande att fotograferna inte så sällan är väldigt snabba på plats, ibland före oss, vid olyckor. Bilderna ovan kommer från Wighsnews och Alingsås Tidning.


Mina åtta veckors sommarjobb på Herrljungaambulansen är till ända, och imorgon börjar jag på Ambulansen i Alingsås. Har redan träffat kollegorna i mitt lag och det verkar vara bra människor alla tre! Har bara hört gott om dem också. Det känns skönt - man är ju fortfarande rätt grön, även om jag tycker jag har haft en väldig tur och stött på både ganska mycket och ganska varierande uppdrag hittills. Jag har trivts väldigt bra i Herrljunga och det känns trist att sluta där, men det är samtidigt roligt att jag får en chans att fortsätta inom ambulansen när jag nu har styrt in där.


Kom in på två fristående kurser i ambulans-vidareutbildningen, men har tackat nej. Känner att det blir alldeles för mycket. Ida har fortfarande inte inte fått någon barnomsorgsplats (trots att vi nu stått i kö i över ett år!!) Tidigast i slutet av oktober kan de hosta fram en plats åt henne. En ny avdelning ska byggas på ett befintligt dagis, men vad jag har sett har man inte ens börjat ännu. Så jag och Andreas pusslar och fixar, turas om att jobba, och träffas därför så gott som bara i dörren, och de helger och kvällar som jag är ledig. Så det ska bli så skönt när vi väl får dagis, och kan börja fungera som en "normal" familj igen.


Nä, nu är det uppehåll igen och solen kikar fram. Dags att gå ut och klippa gräsmattan - för sista gången i år kanske?

 
 
malin

malin

29 augusti 2010 20:12

va!?! Stått i kö i ett år och inte fått nån plats? Är det inom kommunal barnomsorg eller privat? Det är ju förkastligt. Vi började vår inskolning av Tuva och Loke förra veckan och det går bra än så länge.

Vi hade tur, stod inte kö alls i princip. Skickade in papper i april och i maj ringde de upp och sa att vi fått plats! Snacka om tur, då jag trodde att jag lämnat in alldelese för sent..

http://www.femifamiljen.bloggagratis.se

Maria Falk

29 augusti 2010 21:10

Visst är det inte klokt! Vi blev erbjudna en plats i våras, men då hade jag precis bestämt mig för att jag skulle vara ledig ett halvår till fast jobba sommaren, alltså bad vi att få vänta till 1 september. Men si - då fanns det inga platser kvar. Ev skulle de kunna skrapa fram en dagmamma till någonstans, men det gick inte att lova. Dessutom skulle vi då inte få flytta till något dagis centralt i Herrljunga innan tidigast om ett år. Vilket kan innebära ett par mil pendling till dagmamma - åt fel håll i värsta fall, varje dag. Vilket vi inte var så sugna på.Alltså erbjöd dom oss en plats så snart den nya baracken står på plats. När det nu blir. De har lovat oktober....

 
Ingen bild

Anneli E

1 september 2010 22:32

Vart är hjälmen Maria??? ;-)

 
Maria

Maria

3 september 2010 13:20

Slarvigt va... Men man vill ju inte förstöra frisyren ifall man kommer med i tidningen... ;)

http://falk.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Falk - 12 juli 2014 10:36

//

Av Maria Falk - 30 augusti 2012 19:45

Lite blandade bilder från sommaren som gick...     Ida var med mormor och morfar en helg vid Mölarps Kvarn strax utanför Fristad, där de levde vikingaliv och njöt av den vackra naturen.       Morfar och barnbarn     På väg för a...

Av Maria Falk - 3 juni 2012 17:30

Vi hittade Pyttelitens Ridlekis i Horla. En fantastiskt fin liten ridskola med hemma-känsla. Massor av pyttesmå hästar och pyttesmå barn om vartannat. Ida älskar att pyssla med hästarna och att rida. Nästan alltid rider vi ut, vilket innebär en skön ...

Av Maria Falk - 29 april 2012 16:30

        Vi gick Linnémarschens Adventure Walk i Borås idag. Fantastiskt arrangemang och som tidigare år med ett fantastiskt vårväder! Ida fick egen nummerlapp och gick större delen av de sex kilometrarna själv. Med stavar.       För...

Av Maria Falk - 31 mars 2012 16:30

            Vi tog en tur med bilen, och hamnade på "andra sidan" av Hornborgasjön.  Vi brukar alltid åka till Trandansen vid västra sidan om Hornborgasjön, mellan Falköping och Skara. Men på andra sidan hittade vi till ett jättefint Natu...

Väder

Presentation


Jag bloggar om både stort, (men mest) smått. Mest som ett stöd för minnet - för vart tar tiden vägen egentligen? Vad gör jag med den? Detta är mitt försök att hålla lite ordning på mig själv, mina tankar och påhitt.



var code ="buz-14471";
var uniq

Online just nu

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Omröstning

Vem liknar Ida mest?
 Mamma
 Pappa
 Sotaren

Ovido - Quiz & Flashcards