Alla inlägg den 13 augusti 2010

Av Maria Falk - 13 augusti 2010 14:11

Folk påpekar allt som oftast att jag är dålig på att uppdatera bloggen. Egentligen skulle jag också tycka att det var kul om jag kunde, orkade, hann göra det varje dag, för att fånga just det vardagliga. Men nu när jag börjat jobba (heltid) och är mindre hemma, så hinner jag dels göra mindre med min familj att blogga om, dels blir det mindre tid kvar att blogga på. Idag har jag dock slagit på stort   och ni hittar en hel radda med inlägg här neranför, både bilder och filmklipp från den senaste veckan.


Det har även dykt upp en ny finess på bloggen, i högerkanten har det kommit en ruta "Fråga Mig", där man helt enkelt kan skriva i och skicka en fråga. Så varsågoda, lämna kommentarer eller ställ frågor :) För övrigt är jag jätteglad över alla former av kommentarer. Ibland undrar jag om min blogg har en enda läsare...

Av Maria Falk - 13 augusti 2010 14:09


Nu börjar frysen fyllas av bär - blåbär, vildhallon, svarta vinbär, jordgubbar... Som synes på filmsnutten har vi bra hjälp med plockandet. Måste säga att hon är fenomenal på att sortera ut mogna bär från omogna, och repa bort alla kvistar och skräp, innan hon lägger ner i bunken (eller i magen...)

Av Maria Falk - 13 augusti 2010 14:02

Den gångna helgen tillbringade jag och Ida på Hornbore Ting i Hamburgsund. En vikingamarknad i dagarna tre, med tillhörande ting på lördagskvällen. Mycket trevligt, och absolut inte sista gången. Ida Linslus höll sig framme och blev intervjuad både av Strömstads Tidning och Bohusläningen. Den förstnämnda hade ett reportage häromdagen, bara att klicka på länken och scrolla neråt på deras sida.


Ida lagar mat på Hornbore Ting.



  

Bilden som var med i Strömstads Tidning. Ida äter nyrökt makrill.

  

Även vikingar måste sova! (gäller även vuxna sådana, här vilar Ida och mormor)


  

Av Maria Falk - 13 augusti 2010 13:48

Hur mycket man än bjuder till och optimerar sovstunden på dagen, dämpar belysningen, stänger av musik, läser en bok, ligger jämte, ligger inte jämte, kliar i håret, på ryggen, kliar inte alls... så verkar det som om de mest häpnadsväckande sovställningar och -platser slår allt detta...

På matstolen i köket. Ganska dåligt med plats, men det GÅR.

 

Bland skorna på ett kallt klinkersgolv i hallen. På Birgit-filten, så klart.     

I läsfåtöljen vid öppna spisen. Med Birgit-filten, så klart...  

  

I dockvaggan. Med Birgit-filten, så klart...


  

På en pall i hallen. Med Birgit-filten, så klart.


Så - en rimlig slutsats borde vara - så länge man har Birgit-filten kan man faktiskt sova precis varsomhelst och hursomhelst!!





Väder

Presentation


Jag bloggar om både stort, (men mest) smått. Mest som ett stöd för minnet - för vart tar tiden vägen egentligen? Vad gör jag med den? Detta är mitt försök att hålla lite ordning på mig själv, mina tankar och påhitt.



var code ="buz-14471";
var uniq

Online just nu

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Omröstning

Vem liknar Ida mest?
 Mamma
 Pappa
 Sotaren

Ovido - Quiz & Flashcards