Direktlänk till inlägg 9 maj 2010

Linnémarschen

Av Maria Falk - 9 maj 2010 12:25

Regn, snö, fyra plusgrader, blåst, 42,2 km. Linnémarschens Marathon Walk!    Sveriges största vandringsmara. För tredje gången i år, men första gången som jag var med. Har gått 21-km-sträckan ett par gånger innan, men så har jag tänkt att helmaran skulle vara en riktig utmaning att prova på. Efter låååång betänktetid fick jag även med mig Andreas. Och så Ida då. Tämligen nöjd att sitta och guppa och vagga fram, se sig omkring, snacka med folk, äta kanelbullar och sova en stund emellanåt. Vi gick på rätt så fort när vi väl förflyttad oss, för att kunna lägga lite längre tid på pauserna, då Ida fick komma ur bärstolen och springa runt lite och röra på benen.


 

Pigg och i fin form efter 36 km. Lite tröttare var föräldrarna...


 Blandade reaktioner från folk man stötte på. Alltifrån "Gud vad härligt att få vara med ute, och vad bra du måste se där uppifrån" till "Men herregud stackars lilla barn, ska du behöva vara ute hela dagen i regnet!!" och "Det är EN HEL MIL kvar!! Ska ni inte bryta, ni kan få skjuts tillbaka till målet!" Intressant att folk tycker det är förfärligt för ett barn att sitta stilla i en bärstol i många timmar, men inte att åka i en bilstol i många timmar till t ex fjällen. Eller att sitta stilla inomhus framför TV/dator/Tv-spel i många timmar om dagen. Kanske blev folk lite störa när de själv tyckte att de gjorde en jätteprestation som tog sig ut i busvädret - och någon (mestadels Andreas) dessutom gjorde utmaningen ännu större genom att bära ungefär 15 kg på ryggen...


Hur som helst, när vi kom till mål efter ganska precis 10 timmar, så fick även Ida en medalj - hennes första


    


Nu har jag så smått börjat leka med tanken på att faktiskt kolla upp Nijmegenmarschen i Nederländerna, en utmaning på fyra dagar i rad. Jag har lite löst funderat på det tidigare, men nu fick jag lite blodad tand. Då skulle det visserligen behövas barnvakt för hela veckan, för då kan inte Ida följa med. Men det är helt klart värt att kolla upp!

 
 
Anethe

Anethe

14 maj 2010 09:11

Grattis till marchen!

Om du fortfarande är ute efter skor till Ida så har jag sett att här i Lerum på skohuset säljer de supergulliga/fina/praktiska skor i små storlekar (önskar att jag hade vetat det när E var liten...).

http://anethe.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Falk - 12 juli 2014 10:36

//

Av Maria Falk - 30 augusti 2012 19:45

Lite blandade bilder från sommaren som gick...     Ida var med mormor och morfar en helg vid Mölarps Kvarn strax utanför Fristad, där de levde vikingaliv och njöt av den vackra naturen.       Morfar och barnbarn     På väg för a...

Av Maria Falk - 3 juni 2012 17:30

Vi hittade Pyttelitens Ridlekis i Horla. En fantastiskt fin liten ridskola med hemma-känsla. Massor av pyttesmå hästar och pyttesmå barn om vartannat. Ida älskar att pyssla med hästarna och att rida. Nästan alltid rider vi ut, vilket innebär en skön ...

Av Maria Falk - 29 april 2012 16:30

        Vi gick Linnémarschens Adventure Walk i Borås idag. Fantastiskt arrangemang och som tidigare år med ett fantastiskt vårväder! Ida fick egen nummerlapp och gick större delen av de sex kilometrarna själv. Med stavar.       För...

Av Maria Falk - 31 mars 2012 16:30

            Vi tog en tur med bilen, och hamnade på "andra sidan" av Hornborgasjön.  Vi brukar alltid åka till Trandansen vid västra sidan om Hornborgasjön, mellan Falköping och Skara. Men på andra sidan hittade vi till ett jättefint Natu...

Väder

Presentation


Jag bloggar om både stort, (men mest) smått. Mest som ett stöd för minnet - för vart tar tiden vägen egentligen? Vad gör jag med den? Detta är mitt försök att hålla lite ordning på mig själv, mina tankar och påhitt.



var code ="buz-14471";
var uniq

Online just nu

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Omröstning

Vem liknar Ida mest?
 Mamma
 Pappa
 Sotaren

Ovido - Quiz & Flashcards