Direktlänk till inlägg 28 mars 2010

Kvarteret Skatan, RAW Comedy Club och sovmorgon - vilken kanonhelg :D

Av Maria Falk - 28 mars 2010 21:58

Nu sover hon så gott i sin nya säng... fick ju ila iväg till IKEA i onsdags, eftersom hon numera kan klättra ur spjälsängen på egen hand. Valde mellan den här sängen och en sån där bräda som man sätter på sidan av spjälsängen. Men det blev den här eftersom hon ju ändå behöver en "riktig" så småningom. Denna IKEA Minnen är utdragssäng, så den kan hon ha i många år förhoppningsvis. Hon kunde krypa både i och ur när vi testade innan och förhoppningsvis ska hon inte trilla ut under natten...



Jag och Ida åkte ner till Kinna redan i onsdags, via en quickstop på IKEA i Kållered Det blev så klart handlat lite mer än bara det som stod på listan ( i stort sett var det väl bara sängen som stod på listan...), bland annat krokodilen på bilden som ska hindra att hon studsar in i spjälorna när hon kastar sig runt... På onsdagskvällen var det tjej-mys i Kinna, syrran kom förbi och vi hyrde Mamma Mia som vi tittade på tillsammans med mamma. Ida stod längst fram vid TVn och hoppade och dansade och stal väl rätt mycket uppmärksamhet. Mysigt var det i alla fall.


I torsdags åkte jag och Ida en sväng till Ullared. Väldigt kul! Det var inte alls mycket folk och det gick hur bra som helst för Ida att sitta i kundvagnen i flera timmar. När hon tröttnade så fick hon gå omkring och skjuta vagnen framför sig lite. Vi fick köpt lite sängkläder till hennes nya säng och sen en del kläder till mig (!) Brukar aldrig hitta nåt till mig själv annars, men nu tyckte jag att jag gjorde flera finfina fynd. På kvällen var jag sedan på ost-och-vin-och-kex-mys med jobet. Det slumpade sig så att de skulle vara hemma hos AnnCharlott som bor granne med mamma och pappa. Bara att tassa hem när det var dags att sova alltså!.


På fredag morgon lämnade jag Ida i mormors och morfars vård och tog tåget till Stockholm Andreas har varit iväg på mässa hela veckan, och vi hade bestämt att vi skulle tillbringa helgen i huvudstaden och umgås lite som man och hustru för en gångs skull. Väldigt skönt! Och väldigt välbehövligt! Det blev en underbar helg! Jag kom upp redan till lunch och hade flera timmar på mig på egen hand - bara det en lyx! Lunchade i lugn och ro och promenerade seda genom gamla stan och på Söder mot Mariatorget, dragandes på resväska över kullerstensgatorna. Inte skitsmidigt kanske, men det var så fint och soligt väder, så jag kunde inte tänka mig att gå under jorden och ta tunnelbana. Lyxade med ett långt skumbad på hotellet innan Andreas dök upp vid sextiden. På kvällen var vi sedan på Kvarteret Skatan på Rival. Riktigt bra! Kul att se dom live.


Lördagen hade vi sovmorgon! Jag vaknade tjugo över åtta!! Och behövde inte ens gå upp med en gång. Sen hotellfrukost på det. Och en tur ner på stan för att kolla i lite affärer. Det blev väl mest Alewalds och så en kopp kaffe på ett fik. Hem, byta om till springkläder och så ut och kuta ett varv runt Riddarfjärden. Tillsammans! Underbart! Igen :) Gud vad roligt att springa ihop. Gjorde inget att det regnade och var grått. Sen mer skumbad. Underbart! Mycket skum      Vi hittade en schysst restaurang - Bysis - på Hornsgatan där vi åt gott och inte så dyrt. Sen traskade vi ner till Göta Lejon och gapskrattade i över två och en halvtimma på RAW Comedy Club. Underbart med Stand Up!


Imorse var det sovmorgon IGEN! Sen frukostbuffé, slippa diska, osv osv. X2000 hem och invänta Ida som levererades av moster. Inte så där jätteimponerad av att träffa oss igen. Hon morsade lite nonchalant och trippade sedan in på sitt lekrum och kollade att alt var i sin ordning. Sen kom Philip och Wilma och DÅ blev det liv i luckan - jisses vad glad hon blev! Nu sover dom alla tre.


Så nu är det lugnt igen. Skönt att vara hemma efter nästan en hel vecka borta. Men vad skönt det har varit, och vad jätteroligt att Ida, mormor och morfar haft det så bra ihop! Ida har förresten fått se hela FYRA nyfödda små lamm i helgen - inte dålit tajmat!


Dags att hoppa i säng - man blir märkligt trött av att vara utvilad!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Falk - 12 juli 2014 10:36

//

Av Maria Falk - 30 augusti 2012 19:45

Lite blandade bilder från sommaren som gick...     Ida var med mormor och morfar en helg vid Mölarps Kvarn strax utanför Fristad, där de levde vikingaliv och njöt av den vackra naturen.       Morfar och barnbarn     På väg för a...

Av Maria Falk - 3 juni 2012 17:30

Vi hittade Pyttelitens Ridlekis i Horla. En fantastiskt fin liten ridskola med hemma-känsla. Massor av pyttesmå hästar och pyttesmå barn om vartannat. Ida älskar att pyssla med hästarna och att rida. Nästan alltid rider vi ut, vilket innebär en skön ...

Av Maria Falk - 29 april 2012 16:30

        Vi gick Linnémarschens Adventure Walk i Borås idag. Fantastiskt arrangemang och som tidigare år med ett fantastiskt vårväder! Ida fick egen nummerlapp och gick större delen av de sex kilometrarna själv. Med stavar.       För...

Av Maria Falk - 31 mars 2012 16:30

            Vi tog en tur med bilen, och hamnade på "andra sidan" av Hornborgasjön.  Vi brukar alltid åka till Trandansen vid västra sidan om Hornborgasjön, mellan Falköping och Skara. Men på andra sidan hittade vi till ett jättefint Natu...

Väder

Presentation


Jag bloggar om både stort, (men mest) smått. Mest som ett stöd för minnet - för vart tar tiden vägen egentligen? Vad gör jag med den? Detta är mitt försök att hålla lite ordning på mig själv, mina tankar och påhitt.



var code ="buz-14471";
var uniq

Online just nu

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Omröstning

Vem liknar Ida mest?
 Mamma
 Pappa
 Sotaren

Ovido - Quiz & Flashcards