Direktlänk till inlägg 26 maj 2010

Foton och fötter

Av Maria Falk - 26 maj 2010 15:10

Äntligen har vi fått bilderna från http://www.fotografemilia.se Väldigt många att välja bland och många verkligen jättefina! Blir svårt att välja ut endast ett fåtal till ett album.


 


Annars har det blivit lite lite bloggat det sista. Det har varit fullt upp med annat. Jag har varit på två heldagars utbildningar på Ambulansen i Borås, rena korvstoppningen med behandlingsanvisningar, studiematerial, praktiska övningar och massa massa annat som vi "får lära oss sen på stationen". Igår var jag på fystest i Alingsås, test på löpband, lyftprov med lastad bår som skulle bäras 2x60 m, samt upp och ner för en trappa, och även ett sim- och livräddningsprov. Det gick bra alltihop så nu ska det inte finnas några hinder för att jag ska kunna jobba i sommar, hoppas jag.


Var på VC idag och fick mina fötter undersökta. Har haft ont i dem i flera år av och till egentligen, men efter Linnémarschen har det fullständigt rasat, bokstavligt talat. Jag har försökt att verkligen vila mina fötter (vilket jag gärna har gjort eftersom jag haft så himla ont), men det har ändå inte blivit särskilt bra. Känns som jag går på två ömmande hårda kulor under framfötterna. Enligt doktorn så har framfoten på båda fötterna fullständigt kollapsat, och eftersom jag redan använder bra skor och med ilägg (pelotter), så fanns det inget mer man kan göra!!     Han skulle fixa en remiss till ortopedtekniska för att få formgjutna sulor så man kan klara av vardags-gåendet och att arbeta, men förmodligen kommer jag aldrig att kunna springa eller fjällvandra igen. Jag som har gått överallt i hela mitt liv kan inte ens promenera ner till Ica utan stora besvär... Det har tagit hela dagen att smälta detta, men på nåt vis får man väl försöka acceptera att det  är så här, och det finns trots allt de som går från vårdcentralen med tråkigare besked än så. Men jag tänker ta mig friheten att vara lite lessen i alla fall...

 
 
Ingen bild

AnnaL

27 maj 2010 11:27

Snurran! Jag ska höra på IFK-kliniken ang dina fötter! Jag tror det kan finnas en hjälp... Hoppas hoppas hoppas! Jag hade nämligen ont i ena foten för ett tag sedan... å då pratade sjukgymnasten Petra om just ditt problem... Eftersom jag inte var drabbad så pratade vi inte mer om det.... men som sagt... de är väldigt väldigt skickliga.. så vem vet, de kanske kan trolla med dina fötter oxå :-)

 
Maria

Maria

27 maj 2010 15:55

Åh, det vore ju underbart! VC-läkaren sa att man inte kunde göra något annat än att fortsätta använda pelotter. Operera ifall man får bestående neurom, men det har ju inte jag. Än iaf... Det gör ont ändå :/

http://falk.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Falk - 12 juli 2014 10:36

//

Av Maria Falk - 30 augusti 2012 19:45

Lite blandade bilder från sommaren som gick...     Ida var med mormor och morfar en helg vid Mölarps Kvarn strax utanför Fristad, där de levde vikingaliv och njöt av den vackra naturen.       Morfar och barnbarn     På väg för a...

Av Maria Falk - 3 juni 2012 17:30

Vi hittade Pyttelitens Ridlekis i Horla. En fantastiskt fin liten ridskola med hemma-känsla. Massor av pyttesmå hästar och pyttesmå barn om vartannat. Ida älskar att pyssla med hästarna och att rida. Nästan alltid rider vi ut, vilket innebär en skön ...

Av Maria Falk - 29 april 2012 16:30

        Vi gick Linnémarschens Adventure Walk i Borås idag. Fantastiskt arrangemang och som tidigare år med ett fantastiskt vårväder! Ida fick egen nummerlapp och gick större delen av de sex kilometrarna själv. Med stavar.       För...

Av Maria Falk - 31 mars 2012 16:30

            Vi tog en tur med bilen, och hamnade på "andra sidan" av Hornborgasjön.  Vi brukar alltid åka till Trandansen vid västra sidan om Hornborgasjön, mellan Falköping och Skara. Men på andra sidan hittade vi till ett jättefint Natu...

Väder

Presentation


Jag bloggar om både stort, (men mest) smått. Mest som ett stöd för minnet - för vart tar tiden vägen egentligen? Vad gör jag med den? Detta är mitt försök att hålla lite ordning på mig själv, mina tankar och påhitt.



var code ="buz-14471";
var uniq

Online just nu

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Omröstning

Vem liknar Ida mest?
 Mamma
 Pappa
 Sotaren

Ovido - Quiz & Flashcards