Alla inlägg den 21 juni 2011

Av Maria Falk - 21 juni 2011 21:03

Dagens strapatser resulterade i ETT enda foto. Beroende på det ymniga regnandet var jag inte så sugen på att plocka upp kameran, utan det blev som det brukar: ett kort medans man fikar :)   


Måste säga att jag är helt imponerad över ungarna. Inte en sur min, inte ett enda gnällande trots att det pissregnade precis hela dagen, trots att vi gick någon omväg och trots att vi faktiskt avverkade hela 10 km! Ida gick faktiskt 2,5 km helt själv, plaskade i vattenpölarna och var riktigt nöjd.


Vi gick längs med Abiskojokka upp till vindskyddet och hängbron längs med Kungsleden. Vid vindskyddet lagade vi lunch och lyxade till det med att baka kladdkaka! Gott i ruskvädret! När vi skulle vända åter hade det myckna regnandet gjort att spångarna innan hängbron var översvämmade av stora mängder forsande vatten! Helt omöjligt att ta sig fram. Ännu en gång blev jag helt imponerad över barnens handlingskraft. Wilma passade Ida, och Philip började omedelbart släpa fram timmerstockar och slanor som vi med hjälp av ett par andra vandrare kunde använda till att överbrygga översvämningen, och snart var vi ver på andra sidan och kunde återvända hemåt mot bastuvärme och god mat.

Väder

Presentation


Jag bloggar om både stort, (men mest) smått. Mest som ett stöd för minnet - för vart tar tiden vägen egentligen? Vad gör jag med den? Detta är mitt försök att hålla lite ordning på mig själv, mina tankar och påhitt.



var code ="buz-14471";
var uniq

Online just nu

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Omröstning

Vem liknar Ida mest?
 Mamma
 Pappa
 Sotaren

Ovido - Quiz & Flashcards