Direktlänk till inlägg 9 mars 2009

Vita Blixtens sista uppdrag?

Av Maria Falk - 9 mars 2009 10:17

Linnéa tycker jag är kass på att blogga. Jag säger att jag inte har nåt att blogga om, inget händer i mitt liv nu. Man kan inte blogga om foglossning, förvärkar och en unge som sparkar och sparkar och sparkar så jag tror den snart har sparkat sig ut genom navlen... (tittar man efter, så ser man ett ståtligt blåmärke runt navlen som bevis på just detta). Linnéa säger att det kan man visst det. Så okej då :-)

Imorse vaknade jag 2.52 Känns lite tidigt, även om jag somnade redan innan Beck-filmen var slut igår. Alla pratar om att man ska passa på att vila och sova så mycket som möjligt nu, men det är lättare sagt än gjort. Särskilt med en alien som lever rövare i flera timmar så magen står i fyra hörn. Nä, jag tillhör nog inte dem som kommer sakna magen och sparkarna när det här är över...

Vita Blixten är ute på sitt livs viktigaste uppdrag. Svärmors och svärfars bil gick sönder i helgen. Och med barnbarn som väntas på två håll ungefär samtidigt och med blivande syskon som behöver tas om hand med kort varsel är det lätt att inse smidigheten i att ha tillgång till bil. Med tanke på att det är tre veckor kvar till besiktningen och det luktar körförbud och skrotning lång väg så kanske Vita Blixten rullar sina sista mil nu i dagarna. Sorgligt. Själv kommer jag inte ens in bakom ratten längre...

 
 
jessamy

jessamy

9 mars 2009 13:02

Ska du skaffa ny b il då : )

http://jessamy.blogg.se

 
Ingen bild

Maria

9 mars 2009 13:15

Vet inte... känns lite som att vara otrogen och svika Vita Blixten... Det kommer att vara en sorgeprocess att ta sig igenom ;)

 
Anethe

Anethe

10 mars 2009 10:24

hej,
hörde av syrran att det satt igång. Lycka till och grattis!
kram

http://anethe.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Falk - 12 juli 2014 10:36

//

Av Maria Falk - 30 augusti 2012 19:45

Lite blandade bilder från sommaren som gick...     Ida var med mormor och morfar en helg vid Mölarps Kvarn strax utanför Fristad, där de levde vikingaliv och njöt av den vackra naturen.       Morfar och barnbarn     På väg för a...

Av Maria Falk - 3 juni 2012 17:30

Vi hittade Pyttelitens Ridlekis i Horla. En fantastiskt fin liten ridskola med hemma-känsla. Massor av pyttesmå hästar och pyttesmå barn om vartannat. Ida älskar att pyssla med hästarna och att rida. Nästan alltid rider vi ut, vilket innebär en skön ...

Av Maria Falk - 29 april 2012 16:30

        Vi gick Linnémarschens Adventure Walk i Borås idag. Fantastiskt arrangemang och som tidigare år med ett fantastiskt vårväder! Ida fick egen nummerlapp och gick större delen av de sex kilometrarna själv. Med stavar.       För...

Av Maria Falk - 31 mars 2012 16:30

            Vi tog en tur med bilen, och hamnade på "andra sidan" av Hornborgasjön.  Vi brukar alltid åka till Trandansen vid västra sidan om Hornborgasjön, mellan Falköping och Skara. Men på andra sidan hittade vi till ett jättefint Natu...

Väder

Presentation


Jag bloggar om både stort, (men mest) smått. Mest som ett stöd för minnet - för vart tar tiden vägen egentligen? Vad gör jag med den? Detta är mitt försök att hålla lite ordning på mig själv, mina tankar och påhitt.



var code ="buz-14471";
var uniq

Online just nu

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Omröstning

Vem liknar Ida mest?
 Mamma
 Pappa
 Sotaren

Ovido - Quiz & Flashcards