Alla inlägg den 11 april 2009

Av Maria Falk - 11 april 2009 10:34

1 månad gammal, 49 cm lång och 3660g tung. Hon börjar bli stor, våran Ida! :) I helgen har hon dessutom gjort sin debut som påskkärring. Sötast i stan, om ni frågar oss!


Dagarna rusar verkligen fram. Jag trodde man skulle bli uttråkad och less av att vara föräldraledig. Inte hade jag kunna drömma om hur mycket man kan hitta på för att fördriva all ledig tid! Förutom att byta blöjor, mata, trösta, lyfta upp, lägga ner, ta långa promenader med barnvagnen...osv... Vi har haft besök av tvillingarna Moa och Ellen med föräldrar. Tjejerna är hela tre veckor äldre än Ida, men exakt lika stora. Fast lite dåligt inflytande hade de allt på Ida - på något subtilt sätt fick de henne att visa upp sig från sin allra gnälligaste sida denna dagen. Samtidigt som de själva självklart var alldeles bedårande och låg tyst och stilla och jollrade i kör!


 Jag har redan blivit tillfrågad om jag vill gå in och jobba lite i sommar, men jag tror faktiskt att jag står ut med mitt liv som det är just nu :-) Har ju alltid jobbat jättemycket, och framförallt på somrarna, så på nåt vis känns det som om det är min tur att vara ledig lite nu, och slippa dela upp alla extrapassen och dubbelpassen som ingen vill ha, men som alla delar på för att åtminstone erbjuda lite ledighet åt var och en. Nä, då är det rätt gott att ta långa promenader, en kopp kaffe i solskenet, lyxa till det med fotvård och besök hos frissan (jag har numera valk-fria fötter och tjusiga slingor i håret). Vem hade trott att man skulle hinna med allt det här!? Vi som blev varnade för att man inte skulle hinna ta på sig byxorna förrän kl 15 och att man skulle stå lutad över diskbänken, ammandes med den ena handen och ätandes micrad mat (som man har lagat i rikliga mängder och frusit in under slutet av graviditeten enligt allas råd) med den andra handen. :-) Det har än så länge inte hänt en enda gång...


Härom dagen var vi och hälsade på hos moster Erika också och blev riktigt uppassade med god mat och gott kaffe framför eldstaden.


Dagens projekt blir att fortsätta med uteplatsen. Vi har köpt in en badtunna som nu står på plats, någon decimeter nergrävd i backen (det blir rätt mycket jord och sand som grävs upp ur en sån grop, märker man... särskilt dan efter i den stackars ryggen). Nu återstår att lägga trall och bygga in tunnan - sen går det bra att komma och provbada!

Väder

Presentation


Jag bloggar om både stort, (men mest) smått. Mest som ett stöd för minnet - för vart tar tiden vägen egentligen? Vad gör jag med den? Detta är mitt försök att hålla lite ordning på mig själv, mina tankar och påhitt.



var code ="buz-14471";
var uniq

Online just nu

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Omröstning

Vem liknar Ida mest?
 Mamma
 Pappa
 Sotaren

Ovido - Quiz & Flashcards