Alla inlägg den 4 juni 2009

Av Maria Falk - 4 juni 2009 21:34

Det är inte utan att jag känner mig lite modig och storslagen som åker till badhuset med tre barn! Men med Louise vid min sida (som också hon åkte med tre barn i släptåg) så gick det galant. Ungarna hade jätteskoj och vi också. Ida provbadade sina nya badbrallor - senaste fyndet från Tradera - 5 kronor. Dessa mirakelbyxor ska alltså hålla allt otäckt som normalt hamnar i en blöja kvar i badbyxan.  En olycka händer ju så lätt, liksom... Efter en halvtimma ihärdigt badande kunde jag konstatera att badbyxorna var lika rena inuti som när vi tog på dem. Om detta beror på att Ida förstår att man måste hålla sig när man badar i badhuset, eller på att badbyxorna inte riktigt höll vad de lovade (tätt alltså), tänker jag inte ens spekulera i :D


En härlig kväll i badhuset hade vi i alla fall och det lär bli fler vändor dit. Säkert redan nästa vecka igen!

Av Maria Falk - 4 juni 2009 07:57

... det var inte Idas hår på bilden igår. Hon satt i knät på Anna när Annas hår blåste ner och la sig lite fint över Idas flint. Men man får ju i alla fall en uppfattning om hur hon kommer se ut med en fluffig page framöver (eller med en dito peruk redan idag! ;) )


Idag åker vi till badhuset igen. Denna gång med Wilma och Philip också. Andreas är iväg i Halland eller Skåne tills imorgon så då passar vi på och klarar oss på egen hand!

Väder

Presentation


Jag bloggar om både stort, (men mest) smått. Mest som ett stöd för minnet - för vart tar tiden vägen egentligen? Vad gör jag med den? Detta är mitt försök att hålla lite ordning på mig själv, mina tankar och påhitt.



var code ="buz-14471";
var uniq

Online just nu

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Omröstning

Vem liknar Ida mest?
 Mamma
 Pappa
 Sotaren

Ovido - Quiz & Flashcards