Alla inlägg den 15 juni 2009

Dop

Av Maria Falk - 15 juni 2009 13:39

Nu har vi överlevt ett dop. Fram tills en minut innan vi skulle börja trodde vi verkligen att vi skulle kunna genomföra det hela utomhus på vår terass, men så blev det nu inte. Även om jag väl tyckte att lite duggregn inte skulle få hindra oss, så insåg till och med jag att ett skyfall under åska och blixtar kanske var lite VÄL bra. Även fast vi har ett jätteflashigt parasoll som i alla fall några kunde stått under. Men vi flydde alltså inomhus, och den enda som blev våt i håret var Ida. Hon tog förresten själva dopet med lugn. Sov sig igenom hela den lilla ceremonin, och vaknade lite förskräckt till när nån konstig gubbe skvätte vatten över huvet på henne. Men jag tycker hon skötte sig storartat, gnällde till några gånger innan hon fick syn på alla människor som satt och glodde på henne, och då tittade hon storögt tilllbaka! Och när alla som avslutning klämde i med Idas sommarvisa, då tror jag hon tyckte att det var väldigt fint och stämningsfullt :)


Tyvärr kom jag inte på förrän idag att jag skulle ha tagit kort på tårtan också. Vi hade svängt ihop en napoleontårta och som dekoration gjort avtryck av Idas fötter i marsipan! Påhittigt va :-) Jag har dock tagit ett kort på tårtan idag, och beskurit bilden så det inte syns hur mycket vi har ätit upp...


Idag packar vi in barn & tårtrester i husvagnen och åker till Växjö ett par dagar. Andreas ska jobba och jag och barnen ska sysselsätta oss lite. Jag har spanat in att det finns ett fint äventyrsbad i Växjö så jag gissar att det blir en tur dit. Vi ska också göra studiebesök på Andreas kontor och hälsa på dom där.

Väder

Presentation


Jag bloggar om både stort, (men mest) smått. Mest som ett stöd för minnet - för vart tar tiden vägen egentligen? Vad gör jag med den? Detta är mitt försök att hålla lite ordning på mig själv, mina tankar och påhitt.



var code ="buz-14471";
var uniq

Online just nu

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Omröstning

Vem liknar Ida mest?
 Mamma
 Pappa
 Sotaren

Ovido - Quiz & Flashcards