Alla inlägg den 13 juli 2009

Av Maria Falk - 13 juli 2009 20:21

Jag har blivit Pentax-änka! Det kom ett paket med posten idag, som omedelbart gjorde den gode maken så gott som ointresserad av resten av omvärlden. Om den inte beskådades genom det finfina nya superduper-objektivet, så klart! Resten av dagen har han betraktat världen genom linsen på denna fina pryl. För tusentals kronor kan man köpa sig ett jättelitet bländartal, och då blir livet plötsligt mycket ljusare!! :-) Men jag ska inte klaga. Jag har fått känna mig som en fotomodell hela eftermiddagen - aldrig hade jag trott att man skulle kunna ta SÅ många kort på mig när jag går och kör lite röjsåg i diket. Med detta jättedyra och fina objektiv så måste ju nåt av fotona ha blivit väldigt bra. Urvalet är i alla fall stort, och säkert kan objektivet automatiskt ta bort skönhetsfläckar som uppskvätt lera och söndermosat gräs i håret. Dessutom fick jag förresten själv lite kul saker från kamerabutiken - en kameraväska för 289 kronor (vadderad!!), samt ett nytt batteri till en Sonykamera. Dessvärre inte till min kamera utan till en helt annan, som inte finns i hushållet. Förhoppningsvis går det att byta...


Visst ja - jag får inte glömma att berätta att vi numera har en mediakändis i familjen också! http://www.sr.se/cgi-bin/sjuharad/nyheter/artikel.asp?artikel=2948974 På denna länken finns två inslag från P4 7härad om den kommande Grönlands-expeditionen. Den uppmärksamme noterar att Andreas numera tituleras "Äventyrare Andreas Falk"! :-)


Nu ska jag återgå till att klämma lite på mitt kamerafodral i väntan på att Andreas har lekt färdigt för idag med sina objektiv. För tillfället sitter han med ett fånigt leende och skruvar motljusskydd fifflar och donar...

Väder

Presentation


Jag bloggar om både stort, (men mest) smått. Mest som ett stöd för minnet - för vart tar tiden vägen egentligen? Vad gör jag med den? Detta är mitt försök att hålla lite ordning på mig själv, mina tankar och påhitt.



var code ="buz-14471";
var uniq

Online just nu

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Omröstning

Vem liknar Ida mest?
 Mamma
 Pappa
 Sotaren

Ovido - Quiz & Flashcards