Alla inlägg den 19 juli 2009

Av Maria Falk - 19 juli 2009 14:41

Nu har vi testat att vandra en liten sväng. Jag tog Ida i bärsele på magen, sen en ryggsäck med tre uppsättningar liggunderlag och sovsäckar samt en hög med blöjor. Andreas fick ta det andra. Då menar jag ALLT det andra. Jag tror inte att det var så värst mycket mindre än när vi var borta två veckor i Sarek, och då bar ändå var och en sitt... Men det blir lite mycket packning trots att man bara ska vara borta en natt. Runt Mjögasjön gick turen i alla fall, säkert bara två timmars vandring totalt men det var en bra första övningstur. Ida trivdes i bärselen, sov en stund. När vi fikade, fikade hon, och sov en liten lur på en jacka i gräset i en glänta. På kvällen kom Idas mormor och morfar förbi och hälsade på lite. De blev lite avundsjuka när de fick höra om de stora fångster vi gjort på det medhavda metspöet!


Det var lite svårt att somna ensam i tältet tyckte Ida. Så vi bar ut henne och la i sovsäcken framför elden, och där låg hon en lång stund och kikade på lågorna och jollrade för sig själv innan hon somnade.


I stort sett hade vi nog tagit med oss lagom och "rätt" saker ut. Kanske lite väl många ombyten med kläder (och lite väl mycket objektiv och kameror, men det slapp ju i alla fall jag att bära.. ;) ), men då vet vi ju det till nästa gång. Kanske skulle man kunna vara borta två nätter...

Väder

Presentation


Jag bloggar om både stort, (men mest) smått. Mest som ett stöd för minnet - för vart tar tiden vägen egentligen? Vad gör jag med den? Detta är mitt försök att hålla lite ordning på mig själv, mina tankar och påhitt.



var code ="buz-14471";
var uniq

Online just nu

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Omröstning

Vem liknar Ida mest?
 Mamma
 Pappa
 Sotaren

Ovido - Quiz & Flashcards