Alla inlägg den 27 juli 2009

Av Maria Falk - 27 juli 2009 08:21

Min mamma kommer att strypa mig... Vi har gjort det oförlåtliga och klippt Ida! Vi har pratat om det rätt länge, men igår gjorde vi slag i saken. Faktum är ju att hon inte har nåt hår alls på huvudet,men längst bak i nacken har hon haft en sträng med 3 cm långt rödblont jättefint hår. Hockeyfrilla alltså. Vi har väntat lite på att resten av håret ska växa ikapp, men det har inte riktigt hänt. Jag köpte till och med två Hello Kitty-hårspännen i Ullared och tänkte att snart nån gång får jag säkert ha hårspännen på min lilla flicka. Men inte. Hon har nog ärvt hårväxten efter sin morfar - hon är i alla fall minst lika tunnhårig.


Så igår tog vi fram trimmern och snaggade bort de fagra lockarna. Det ser betydligt bättre ut. Men jag märkte igår kväll när det var dags för kvällsamningen att jag saknade lockarna lite - jag brukar tydligen sitta och pilla med dem medans hon käkar, fast jag inte har vetat om det innan. Men jag ska nog vänja mig vid även detta. Men några hårspännen lär jag nog inte få använda på ett bra tag...

Väder

Presentation


Jag bloggar om både stort, (men mest) smått. Mest som ett stöd för minnet - för vart tar tiden vägen egentligen? Vad gör jag med den? Detta är mitt försök att hålla lite ordning på mig själv, mina tankar och påhitt.



var code ="buz-14471";
var uniq

Online just nu

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Omröstning

Vem liknar Ida mest?
 Mamma
 Pappa
 Sotaren

Ovido - Quiz & Flashcards