Alla inlägg den 3 augusti 2009

Av Maria Falk - 3 augusti 2009 10:18

Så var semestern slut. Inte min då, men Andreas och många andras. Själv tänkte jag vara ledig sisådär minst ett år till. I helgen har vi varit och tittat på WorldCup i cykling, med start mitt i stan här i Herrljunga! Inte illa med ett så stort event. Dom hade till och med ställt ut bajamajor utanför Gyllene Kärven (se bildbevis)!


Igår packade vi fikaryggsäck och stack iväg på en heldagstur med geocaching. För er som är oinvigda i detta så är det en slags skattjakt med GPS. Man laddar in koordinaterna och sen är det bara att följa riktningen som GPS:en visar, och när man kommer fram ska man leta efter en undangömd skatt. Sju sådana hittade vi igår. Det fina är att dessa skatter ofta ligger gömda vid någon form av sevärdhet, och ofta är det ställen som man aldrig skulle ha kommit till annars. Så vi tuffade runt på småvägar igår, hittade både blåbär, smultron och fästingar. Tittade på runstenar, kyrkoruiner och maffiga vattenfall längs med Lidan. På kvällen fick Ida vara hos farmor och farfar och jag och Andreas stack ut och sprang ihop en sväng. Väldigt kul att kunna träna ihop! Även om jag ofta pressar mig lite väl hårt eftersom han springer så mycket bättre och jag helst inte vill verka långsam... men igår gick det riktigt bra ändå tyckte jag. Och faktum är att det idag är han som fortfarande ligger kvar i sängen, känner sig matt och allmänt uschlig. Fast han kanske är sjuk... inte bara slutkörd efter att ha sprungit med mig - men det lockar att tänka lite så ;)


Så medan jag är hemma och vårdar sjuk man så tänkte jag fixa med lite som jag har tänkt ta tag i en längre tid. Dels en fotobok till Ida. Louise håller på med en sån till Alva och den såg så himla fin ut, ungefär som en blogg fast i form av en bok, där man laddar upp foton och skriver lite smått om vardagen osv under det första året. Sen ska jag rensa blåbär som vi plockade igår, och om jag hinner och orkar och vill tar jag med mig Ida ut en sväng och ser om vi hittar lite mer blåbär och kanske lite kantareller.

Väder

Presentation


Jag bloggar om både stort, (men mest) smått. Mest som ett stöd för minnet - för vart tar tiden vägen egentligen? Vad gör jag med den? Detta är mitt försök att hålla lite ordning på mig själv, mina tankar och påhitt.



var code ="buz-14471";
var uniq

Online just nu

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Omröstning

Vem liknar Ida mest?
 Mamma
 Pappa
 Sotaren

Ovido - Quiz & Flashcards