Alla inlägg den 10 augusti 2009

Av Maria Falk - 10 augusti 2009 20:57

Ja jag vet... det här är en klassiker och ett uttjatat tema... hemmafilmen på det lilla barnet som nyss har ätit och som är så trött att han/hon somnar mitt i maten. Men jag laddar upp det ändå :) Det här är MITT barn, MIN gröt och MIN hemmafilmade film! Och om ni frågar oss så är det här nog den bästa versionen som någonsin visats!!

Av Maria Falk - 10 augusti 2009 20:53

Uppdatering från BVC: Ida är nu fem månader gammal, 62 cm lång, 7 kg tung, och har 44 i hattmått. Lite kort, lite tjock och rätt tjockskallig alltså :) Men annars såg hon finfin ut, BVC-syster Lotta tyckte hon var stark som redan sitter upp, och det har hon ju gjort i någon vecka nu. Två sprutor blev det också, utan nästan några tårar alls.


Därefter blev det en tur till Göteborg, där vi träffade Linnéa med lilla Heaven, samt Heavens pappa, Linnéas faster och så Anna. Det är flera år sedan vi sågs sist - på Linnéas examensfest, och då var vi båda i helt andra situationer i livet. Himla kul att träffas!


Efter lunchen med ovanstående så gick vi och vaccinationshandlade. När man har vaccinerat sig så får man gå och shoppa sig nåt. Ida ville handla på Polarn o Pyret. Och eftersom hon varit sååå duktig så fick hon välja en tunika till ordinarie pris! Väldigt god smak har hon. Vi var även in på Cubus en sväng, där Anna hittade en liten body med ambulanser på! Klockrent!

Av Maria Falk - 10 augusti 2009 20:50

I fredags var vi hos Andreas mamma / Idas farmor som fyllde år. Det bjöds på grillat i trädgården och mumsig paj. Ida är väldigt fascinerad av gamlafarmor Maggie - och vice versa. Tycker det blev fina bilder när dom sitter och pratar med varandra.


Den andra bilden visar Ida och Wilma uppklättrade i plommonträdet. Idas farmor säger att i plommonträdet får man klättra när man är så stor att man klarar av att klättra upp själv på egen hand. Ida klättrade själv. Jag lovar!

Av Maria Falk - 10 augusti 2009 20:47

Så har vi varit i skogen igen. Ida har åkt båt för första gången. I flytvästen försvann hon nästan, men hon tyckte det var väldigt spännande att stå längst fram i fören medan det skvätte vatten omkring och vinden blåste i ansiktet så hon hisnade! Vi tältade igen och denna gång sov Ida heeela natten tältet och vaknade inte förrän klockan sju, då hon tyckte det var dags att gå upp. Att gå och stå barfota i mossan var också en mysig upplevelse!

Väder

Presentation


Jag bloggar om både stort, (men mest) smått. Mest som ett stöd för minnet - för vart tar tiden vägen egentligen? Vad gör jag med den? Detta är mitt försök att hålla lite ordning på mig själv, mina tankar och påhitt.



var code ="buz-14471";
var uniq

Online just nu

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Omröstning

Vem liknar Ida mest?
 Mamma
 Pappa
 Sotaren

Ovido - Quiz & Flashcards