Alla inlägg den 20 augusti 2009

Av Maria Falk - 20 augusti 2009 22:09

Ah, vilken härlig dag! Den har nog faktiskt innehålligt allt som jag vill att en riktigt bra dag ska innehålla. Vi har ju varit med Andreas i Växjö när han har varit där och jobbat, och då har vi bott i husvagnen på Evedals camping. Fantastiskt vackert beläget vid Helgasjöns strand. Imorse sov vi till nio (jag och Ida i alla fall, Andreas åkte till jobbet vid åtta). Hon har sovit så oroligt de sista nätterna. Inatt var vi nog uppe tre eller fyra gånger då hon skrek alldeles hysteriskt och otröstligt, fast det verkade som om hon inte ens var vaken. Kroppen spänd som en fiolsträng och hon försökte hela tiden värja sig och fäkta med armarna. Mardrömmar kanske. Jobbigt för henne i alla fall. Det var skönt att vi fick sova ut imorse. Efter frukost tog vi oss en cykeltur längs med sjöns kant, tittade på alla dom tjusiga husen med sjötomt - det ena mera storvulet än det andra! Vi cyklade ut mot Hissö och Kronobergs slottsruin. Ute på Hissö var riktigt vackert, bokskog och slingrande väg i halvskugga. Vi hittade en liten sandvik där jag och Ida rastade alldeles för oss själva. Det var faktiskt inte så kallt i vattnet, så Ida tog sig faktiskt ett litet bad. Till navelhöjd i alla fall, sen blev det lite väl svalt tyckte hon. Det här var första gången hon badade sedan hon lärt sig sitta, vilket ju öppnar upp en hel värld av nya möjligheter! Sitta i vattenbrynet och äta sand och njuta av livet i solskenet till exempel!


Efter ett tag fick vi cykla hem igen, eftersom vi lovat att ha maten färdig till Andreas vid tolv. Jag konstaterade att det var tur att vi inte la en massa onödiga pengar på den lite exklusivare cykelstolen till Ida, för det gick alldeles utmärkt att sova även i den här enklare modellen. Efter en toppenförmiddag tog det inte många tramptag innan jag kände en liten hjälm bumsa in i ryggslutet på mig.


Eftermiddagen tog vi oss en promenad med den nya fina sulkyn. Den funkar utmärkt. Hon har också provat att sova i den. Den har ju inte liggläge, utan bara viloläge i ryggstödet och det är ju en förutsättning för att den ska funka att ha med på Island - att hon kan koppla av och sova lite i den. Och det gick som sagt fint. Vi strosade runt kring Evedals brunn, en gammal kurort tror jag att det är. Väldigt flådiga omgivningar i alla fall med parkmiljöer, badstränder mm. Vi badade, låg på gräsmattan och solade och läste och åt Marabou Daim. Som sagt... en riktig toppendag. Faktiskt tror jag den absolut bästa dagen sedan jag blev mamma :-)


Nu har vi tagit oss hem igen, husvagnen är urpackad, tvättmaskinen igång, bilderna inladdade i datorn (och några uppladdade här på bloggen). Snart dags att börja packa för nästa event - på söndag åker vi till Island. Och jag har fått resfeber - tror jag. Har aldrig haft det innan!

Väder

Presentation


Jag bloggar om både stort, (men mest) smått. Mest som ett stöd för minnet - för vart tar tiden vägen egentligen? Vad gör jag med den? Detta är mitt försök att hålla lite ordning på mig själv, mina tankar och påhitt.



var code ="buz-14471";
var uniq

Online just nu

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Omröstning

Vem liknar Ida mest?
 Mamma
 Pappa
 Sotaren

Ovido - Quiz & Flashcards