Alla inlägg den 2 november 2009

Av Maria Falk - 2 november 2009 08:51

  

Igår kom det en störtflod med dreggel på kvällen. Ida satt på golvet i badrummet medan vi andra grejade lite på övervåningen, när jag tittade till henne efter någon minut var hon helt GENOMblöt! Jag har ju hört att dom kan dreggla lite mer när dom får tänder, så in med ett finger i munnen och visst - en liiiiiten liten liten VASS tagg. Så var det överstökat. Smidigt och snabbt och smärtfritt. Synd att alla har hetsat upp och skrämt en så över hur hemskt det skulle vara att få tänder. Så nu borstar vi. Två gånger om dan. River nog skönt för hon gapar så snällt när hon ser tandborsten.

Av Maria Falk - 2 november 2009 08:48

 

Nya favoritsysselsättningen är att dra ut sladdar och smaska kontakt. Gärna den till golvlampan i hallen. Jag är inte helt säkert på att detta är så där jättebra. I alla fall känns det ju som om det är sunt att man lär barn från början att inte äta på elektriska saker. Nu finns det ju såna där proppar som man sätter i vägguttagen så att de små genierna inte ska kunna stoppa in fingrar eller andra petgrejor i. Men finns det nåt som man sätter ÖVER en redan istoppad kontakt, så att den inte går att rycka ur? Eller har småbarnsföräldrar inte golvlampor kanske...? Idéer och förslag mottages tacksamt! 

Väder

Presentation


Jag bloggar om både stort, (men mest) smått. Mest som ett stöd för minnet - för vart tar tiden vägen egentligen? Vad gör jag med den? Detta är mitt försök att hålla lite ordning på mig själv, mina tankar och påhitt.



var code ="buz-14471";
var uniq

Online just nu

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Omröstning

Vem liknar Ida mest?
 Mamma
 Pappa
 Sotaren

Ovido - Quiz & Flashcards