Alla inlägg den 17 november 2009

Av Maria Falk - 17 november 2009 11:44

Vissa dagar så kan jag faktiskt få för mig att jag är gift med världens bästa man! <3 Idag är en sån dag. Imorse vaknade jag kl 8. Jag fick leverans av en kopp kaffe, morgontidningen och en glad, mätt, utsövd och påklädd åttamånaders liten tjej! Andreas hade i vanlig ordning tassat upp och stängt dörren om mig, fixat frukost åt alla barnen och skickat iväg de två största till skolan, matat Ida och fixat på henne kläder. Allt detta utan att väcka mig. Att få vakna klockan åtta en vardagsmorgon som föräldraledig mamma utan att behöva göra nåt utav allt detta är verkligen en lyx! Så tack älskling - du är den bästa!


Det verkar annars vara praxis att man "ska" gnälla på sin man. Särskilt inför andra när han inte är med. Han förstår inte, han gör inte tillräckligt, om han gör tillräckligt så gör han det på FEL sätt, osv osv. Klart att Andreas gjort oförlåtliga saker också. Många gånger. Särskilt de första månaderna när ingen fick sova mer än någon timma i stöten någon natt. Jag minns till exempel en  gång när jag helt urlakad på energi började gråta mitt inatten, därför att jag just då kom att tänka på att jag tidigare samma dag hade fått byta toarulle på dass!! Han hade alltså tagit det sista på rullen utan att sätta dit en ny!! Stoooor katastrof! Just då i alla fall... Tror aldrig skilsmässan varit så nära som då Flört 


Dags att laga lite mat, strax kommer den underbare maken hem på lunch. Idag blir det rester från igår, men till imorgon tänkte jag laga något ifrån Louises inspirerande matblogg. Kolla gärna på http://loulaskok.bloggplatsen.se


Väder

Presentation


Jag bloggar om både stort, (men mest) smått. Mest som ett stöd för minnet - för vart tar tiden vägen egentligen? Vad gör jag med den? Detta är mitt försök att hålla lite ordning på mig själv, mina tankar och påhitt.



var code ="buz-14471";
var uniq

Online just nu

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Omröstning

Vem liknar Ida mest?
 Mamma
 Pappa
 Sotaren

Ovido - Quiz & Flashcards