Alla inlägg den 27 november 2009

Av Maria Falk - 27 november 2009 12:46

Bloggar från bilen. Känner mig mycket hitech med notebook och trådlöst mobilt bredband. Visserligen är det Andreas prylar men jag får åtminstone låna. Mycket snällt. Vi är på väg till Kosta Boda Art Hotel. Julbord ikväll med Wikellsfolket och sedan övernattning på detta till synes tjusiga hotell. Hoppas jag fick med mig min baddräkt. I inomhuspoolen ska det finnas glaskonstutställning på botten som man kan simma ner och titta på. Hittade några bilder på deras hemsidas press-avdelning som jag har lånat...

  Glasbaren

  Inomhuspool 

Utomhuspool 

 

Så till det dåliga samvetet... Vi har lämnat bort Ida! I över ett dygn! Först till farmor, som ska passa henne fram till 16 eller 17. Då tar min syrra över henne och passar henne hemma hos oss inatt och imorgon tills vi kommer hem igen. Så jg har dåligt samvete - över att jag inte har dåligt samvete! Många har frågat mig om jag inte har dåligt samvete, om jag är nervös, orolig eller tycker det är emskt jobbigt. Men det tycker jag ju inte (även om jag kanske då borde). För jag vet ju att hon har bra mycket roligare idag än en vanlig dag hemma med mig. Och jag vet att jag är välförtjänt av lite sammanhängande ledig barnfri tid,tillsammans med min man. Och dessutom kanske jag ska få sova en hel natt! Snacka om att Ida kommer att få hem pigga och nöjda föräldrar imorgon. Nä,jag skiter i det där dåliga samvetet - och unnar mig att njuta. Av julbordet, av det tjusiga hotellet och av spa- och relaxavdelningen! Tänkte faktiskt även unna mig att skita i att det är ett riktigt pissväder...

 

Som grädde på moset ska vi förresten också titta till Kosta Outlet - tack för tipset, Jennie!

Väder

Presentation


Jag bloggar om både stort, (men mest) smått. Mest som ett stöd för minnet - för vart tar tiden vägen egentligen? Vad gör jag med den? Detta är mitt försök att hålla lite ordning på mig själv, mina tankar och påhitt.



var code ="buz-14471";
var uniq

Online just nu

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Omröstning

Vem liknar Ida mest?
 Mamma
 Pappa
 Sotaren

Ovido - Quiz & Flashcards