Alla inlägg under juni 2009

Av Maria Falk - 3 juni 2009 09:13

...när man både kan sitta i barnstol vid bordet OCH dessutom har börjat få hår på huvet! :-) Se bara på bildbevisen!

Av Maria Falk - 1 juni 2009 08:10

Det har varit varmt i helgen. Tur att Idas mamma hade shoppat så många klänningar, hon har nog hunnit prova igenom allihopa! :-)


Vi träffade Helena och Moa och Ellen i torsdags, investerade i ett Lejonkort och trampade igenom Djurparken.  Alla tre barnen var påtagligt ointresserade - sov som stockar. Men vi hann med mer än en fika i lugn och ro i alla fall. Helena kände sig något iakttagen, vilket man kan se av bilden här ovanför... Sen åkte vi till Kinna och tog en sväng förbi mormors jobb innan det var dags för dagens riktigt stora höjdare - ett besök i badhuset med Louise och hennes barn! Jag var lite orolig, eftersom jag har ganska få positiva minnen av kombinationen Ida + bad. Men det var tydligen en helt annan grej att bada i bassäng. Hon verkligen NJÖT, sprattlade runt i vattnet och skrattade så hon tjöt. Dessvärre hade jag bara mobilen med mig att fota med, så det blev riktigt kassa bilder. Men vi har redan bestämt att vi ska dit en sväng nu i veckan också. Då får Philip och Wilma hänga med, det är ju alltid exotiskt att få åka till ett annat badhus än kommunens eget!


Helgen har varit social. I fredags kväll var Robert och Jennie här med Elma, det badades i tunna och grillades. I lördags kväll var Anna och Christoffer här. Det badades i tunna och grillades :) Två björkar har sågats och klyvts också, så nu har vi ved inför många bad framöver.


Jag ställde mig med Ida på vågen imorse, för jag tycker hon har blivit så stor, och det är tre veckor sen vi var på BVC och vägde, och vi ska inte dit förrän i nästa vecka, så jag var lite nyfiken. Nästan sex kilo!? 5,7 i alla fall. Dvs upp 1,1 kg på tre veckor! Våran våg kanske visar lite annorlunda än den på BVC men min gissning är ändå att hon växt på sig rejält. Framför allt känns det som om hon blivit lång.

Väder

Presentation


Jag bloggar om både stort, (men mest) smått. Mest som ett stöd för minnet - för vart tar tiden vägen egentligen? Vad gör jag med den? Detta är mitt försök att hålla lite ordning på mig själv, mina tankar och påhitt.



var code ="buz-14471";
var uniq

Online just nu

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Omröstning

Vem liknar Ida mest?
 Mamma
 Pappa
 Sotaren

Ovido - Quiz & Flashcards