Alla inlägg den 3 december 2009

Av Maria Falk - 3 december 2009 18:25

Om man klickar på knappen med siffran i, under texten "online just nu" till höger här på bloggen, så kan man se var någonstans i världen som folk loggat in ifrån, för att läsa just den här bloggen. Väldigt smickrande och intressant att se att jag så gott som dagligen har läsare ifrån både USA, Polen och Norge bland annat. Men även från ganska skilda håll i Sverige. Kul!


Annars har det julpysslats idag. Vi samlades hos Anna, med våra barn - totalt fyra niomånaders, en tvååring, en åttaåring och en tioåring. På fyra vuxna. Det gick finfint. Men ingen utan barn hade nog kunnat ha nån ro till att pyssla. För även om JAG tycker att Ida skulle sova då, så tyckte inte HON det. Och knappast någon av de andra barnen heller. Men vi fick i alla fall pysslat ihop ett tiotal kort till vår lilla familj, och massor av inspiration till resten av korten som ska göras. Så i jul blir det hempysslat för hela slanten. Sorry ExtraFilm   


Ska strax ut och springa en sväng. Jag tycker faktiskt att det är rätt mysigt att kränga på sig underställ, reflexväxt, mössa etc etc och springa i mörker. Rimfrost och några minus är inte heller så dumt. Med en bricanyl i ena handen och ullvantar så klarar man sig rätt bra.


Fick SMS från Ambulansen i Herrljunga ikväll förresten. De undrade om jag kunde jobba några pass framöver (bland annat nyårsdygnet...). Så jag ringde upp och pratade med dom lite och förklarade att jag faktiskt aldrig jobbat i en ambulans någon gång. Bara åkt med några gånger. Så bredvidgång ska ordnas för timanställda behövde de massor! Så imorgon ska jag ringa chefen i Borås och prata med honom och se om jag kan snika mig till en liten timanställning. Sen är det bara att börja lära upp sig i så fall. Skulle ju vara väldigt spännande! Inte vill jag börja jobba än "på riktigt", men det skulle vara riktigt riktigt kul att ha ett jobb lite då och då, och framför allt bara ett stenkast hemifrån (om man kastar sten väldigt långt, typ en km). Nu har jag dessutom blivit "övertalig" på mitt ordinarie jobb och placerad i en pool. Utan att veta alls var jag ska börja jobba när jag kommer tillbaka efter min föräldraledighet. Inte ens på vilket sjukhus. Så då vore det ju väldigt smidigt om jag gjorde mig oumbärlig på ambulansen under tiden jag går hemma - hur skulle dom bara kunna motstå att ge mig en tjänst där sen?   

Väder

Presentation


Jag bloggar om både stort, (men mest) smått. Mest som ett stöd för minnet - för vart tar tiden vägen egentligen? Vad gör jag med den? Detta är mitt försök att hålla lite ordning på mig själv, mina tankar och påhitt.



var code ="buz-14471";
var uniq

Online just nu

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Omröstning

Vem liknar Ida mest?
 Mamma
 Pappa
 Sotaren

Ovido - Quiz & Flashcards