Alla inlägg den 27 december 2009

Av Maria Falk - 27 december 2009 20:05

  

Tja... Så här såg det ut i eftermiddags på Mjögasjön. Tre personer ute på sjön. Mamman har pikat sig ut några meter på den slaskbelagda isen och står och borrar och frustar. Och konstaterar att isen faktiskt är mellan 7-10 cm! Helt tillräckligt för att både åka långfärdsskridskor och pimpelfiska! *jubla* Pappan då? Jo han är fullt upptagen med att arrangera barnet, sätta ansiktet i rätt vinkel, få ljuset att falla rätt, och fixa med skärpedjup och annat för att få den perfekta suddigheten där i bakgrunden...   


Nä, nån fisk fick vi inte (kanske för att dom inte ville ha min julskinka och hemgjorda köttbullar?). Och Andreas försökte åka några skär med sina julklappslångfärdsskridskor, men det var svårt i det flera centimetrar djupa och halvfrusna snöslasket. Så vi får hoppas att slasket smälter ner och sen fryser på, för nu vill jag åka skridskor!! 

Av Maria Falk - 27 december 2009 20:00

Eftersom världens sötaste tomte bor i våran familj så var jag tvungen att lägga upp lite bilder på henne här. Ida fullföljde sitt uppdrag med bravur! Lastade sin gåvagn, körde en bit, lastade ur, åt lite julklappssnöre, kröp runt lite, rev av lite papper och åt, kröp runt, lastade ur lite paket, gick en vända... osv...

 


   





Och julklapparna var många och goda.

 



     



På juldan fick hon dessutom träffa sitt livs första livs levande jultomte. Och inte ett skvatt rädd blev hon - bara konfunderad över varför han hade massa vitt vadd i hela ansiktet som man inte fick rycka bort.

 

 God fortsättning alla!

Av Maria Falk - 27 december 2009 19:39

...kommer här en bild från julaftonkvällens julbad i badtunnan. Ida med farmor och farfar myser ikapp!


  

Väder

Presentation


Jag bloggar om både stort, (men mest) smått. Mest som ett stöd för minnet - för vart tar tiden vägen egentligen? Vad gör jag med den? Detta är mitt försök att hålla lite ordning på mig själv, mina tankar och påhitt.



var code ="buz-14471";
var uniq

Online just nu

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Omröstning

Vem liknar Ida mest?
 Mamma
 Pappa
 Sotaren

Ovido - Quiz & Flashcards