Alla inlägg den 7 december 2009

Av Maria Falk - 7 december 2009 23:07

Har varit ute och sprungit en sväng med Jennie ikväll. Det känns skönt att vi nog faktiskt kommit igån med löpträningen igen. Tog tvärstopp efter Kretsloppet i september, då var jag absolut inte sugen längre på att springa. Köpte kort till gruppträningen nere vid simhallen istället och har varit där. Men det märks att det är svårare att verkligen få till ett par pass i veckan. Dels måste man boka, dels måste man träna en viss dag och en viss tid och det är inte alltid det sammanfaller med resten av mitt liv eller med resten av min familj. Men springa går ju liksom när som helst. Och skönt att ha sällskap också, jag märker att det går lite fortare och är lite trevligare när man har nån att småprata och stånka och svettas med.

 

I helgen har vi varit på 40+40-årsfest. Tvillingarna Bengtsson hade gått och blivit gamla minsann. Väldigt trevligt, väldigt god mat och kul! Efter att ha bott två år i Herrljunga kände jag nog i alla fall till ungefär hälften av dem som var på festen. Inte illa va!

 

Fortfarande inte fått tag i chefen för ambulansen. Inte på kontoret i fredags, och tjänsteärende idag. Ringer igen imorgon...

 

Imorgon åker Andreas till Gällivare och är borta i två nätter. Jag och Ida ska vara hemma alldeles själva. Vi tänkte fira med att åka till stan (Alingsås) och shoppa loss. Måste storhandla, det ekar i skafferiet. Men framförallt måste vi även gå en sväng på stan, kika i affärer och kanske köpa en och annan julklapp (även om de allra flesta redan är inslagna och klara). Sen blir det nog en fika också, Alingsås är ju caféstad...


   

ULLARED!! Då måste man ha första parkett!   


     

Ida tittar på när pappa och Philip kör lite basket


Spännande!!

Väder

Presentation


Jag bloggar om både stort, (men mest) smått. Mest som ett stöd för minnet - för vart tar tiden vägen egentligen? Vad gör jag med den? Detta är mitt försök att hålla lite ordning på mig själv, mina tankar och påhitt.



var code ="buz-14471";
var uniq

Online just nu

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Omröstning

Vem liknar Ida mest?
 Mamma
 Pappa
 Sotaren

Ovido - Quiz & Flashcards