Alla inlägg den 8 december 2009

Av Maria Falk - 8 december 2009 22:53

Jag hänger på blocket.se På jakt efter en Expedit bokhylla från IKEA, 185x185 cm och svartbrun ska det va! Ida är ju så himla lättväckt, och eftersom hon inte har ett eget rum - utan har sin säng i själva hallen som är mitt imellan vårat, Philips, Wilmas rum samt badrummet, så blir hon störd när vi går och lägger oss, går upp, går på toa... Så hennes vrå ska avskärmas, tänkte vi (i ärlighetens namn kanske mest jag). Sätter man upp en sån här rumsavdelare/bokhylla och sätter för nån skiva över hela baksidan förutom den översta raden, så borde man ha ganska bra ljud-avskärmning.

  

Sen kanske man även behöver någon form av draperi eller skärmvägg för den öppning som blir kvar. Men det återstår att se. Några av "facken" kunde man kanske öppna utåt, mot trappan, för att göra väggen lite mer intressant än bara svart, flat yta. Tanken är ju att Ida framöver ska flytta in i vårt sovrum. Vi tänkte bygga oss ett sovloft på vinden. Det är ett antal kvadratmetrar där uppe som inte är utnyttjade, och isolerar man och lägger golv där så skulle det bli ett riktigt mysigt loft där man får plats med en dubbelsäng och möjligen lite garderobsutrymme (förutom själva vinds-delen, man har ju fortfarande en del bråte som måste stuvas undan).


Så jag hänger på blocket.se. kikar även efter en sån där familjesäng. Ni vet - 120säng nertill och sen 80 eller 90-säng ovanpå, och en stege dit upp. Tänkte att vi behöver uppgradera flickrummet hos mina föräldrar. Det var väldans populärt när vi sov över där härom helgen. Men också väldans trångt. Så småningom behöver ju Ida heller ingen spjälsäng där, och med en sån där familjesäng så kan man ju knö in tre personer bara där, och de andra två på madrasser på golvet.


Och när jag ändå är i farten så kikar jag efter ett sängskåp. Alltså en säng som man fäller upp som ett skåp på väggen. Och när man får en nattgäst så fäller man ut den - och vips så har man ett gästrum! Vi tänkte ha nåt sånt på vårt kontor. Smidigt att snabbt kunna fixa till. Det har varit flera nätter redan som jag (vi) önskat att vi haft en sådan. När man fått tassa upp med en gallskrikandes Ida som av någon anledning (förkylning, ont i öronen, whatever) inte vill sova just då. Då är det smidigt om man har en färdig plan för var man kan gå och lägga sig med en halvhysterisk liten tjej, så hon i alla fall inte väcker resten av huset. Plus då att man även har en gästsäng där man kan dumpa sina nattgäster :)


Så, tja... jag hänger på Blocket :)

Väder

Presentation


Jag bloggar om både stort, (men mest) smått. Mest som ett stöd för minnet - för vart tar tiden vägen egentligen? Vad gör jag med den? Detta är mitt försök att hålla lite ordning på mig själv, mina tankar och påhitt.



var code ="buz-14471";
var uniq

Online just nu

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Omröstning

Vem liknar Ida mest?
 Mamma
 Pappa
 Sotaren

Ovido - Quiz & Flashcards