Alla inlägg den 5 februari 2010

Av Maria Falk - 5 februari 2010 15:22

familien falk är på väg till örebro åk ska bada litegran farmor och farfar och wilma och ida och philip och maria och andreas det ska bli jeteskoj men det är tråkit at åka bil tråkit tråkit   men ida bara skratar hahahahah hejdå från ida philip andreas maria  


  

Av Maria Falk - 5 februari 2010 15:09

Kreativiteten flödar, må jag säga! Under veckan har jag odlat en surdeg (en riktig, alltså, inte den jag bor ihop med   ) i köksfönstret och idag bakade jag ut två limpor bröd. Väldigt gott! Dessutom hörde jag på nåt TVprogram att det är väldigt inne att sätta surdegar, så det är ju skönt att man ligger rätt i tiden... Nio stycken små surdegsklumpar ligger nu i frysen och väntar på kommande brödbak.



Sen tog jag en tur till Skroten i Skene häromdan och handlade fem meter velour och två meter mudd plus en hög med tillbehör. Idag samlades vi mammor och klippte, ritade, spånade och funderade.


 

Jag slaktade ett par tights och en tunika som gjort sitt efter den senaste portionen med köttfärssås som Ida försökt äta på egen hand.  Sen sydde jag upp ett par tights och en klänning i velour, och jag måste säga att jag är riktigt nöjd och stolt över resultatet!


     


Nästa vecka ska vi ses och inspirera vidare. Inte hade jag trott att det skulle vara så här enkelt att sy schyssta barnkläder. Får väl passa på och sy nu medan Ida är för liten för att protestera över vad mamman sätter på henne...


Men först väntar en helg på Gustavsviksbadet i Örebro. Sitter just i bilen på väg dit.

Väder

Presentation


Jag bloggar om både stort, (men mest) smått. Mest som ett stöd för minnet - för vart tar tiden vägen egentligen? Vad gör jag med den? Detta är mitt försök att hålla lite ordning på mig själv, mina tankar och påhitt.



var code ="buz-14471";
var uniq

Online just nu

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Omröstning

Vem liknar Ida mest?
 Mamma
 Pappa
 Sotaren

Ovido - Quiz & Flashcards