Alla inlägg den 17 februari 2010

Av Maria Falk - 17 februari 2010 19:46

Så har jag äntligen fått lite tid och framför allt ork att blogga lite från stugan i fjällen. Hade väl trott innan vi åkte att jag skulle kunna sitta på kvällarna framför brasan och blogga upp lite idylliska bilder från soliga dagar med rödmosiga snöiga barn i backen... Men redan samma dag som vi kom upp dök magsjukan upp som objuden gäst och inom 24 timmar var nio av tio personer i stugan smittade! Herrejösses vad dålig man blir av magsjuka! Inte blir det lättare heller av att alla andra runt omkring en är lika hängiga och att stugan har bara en toalett... Och stackars Louise som var den som klarade sig kan knappast ha haft så roliga dagar heller  


Men nu har vi åkt i två dagar på darriga ben och haft det bra i alla fall och fått tagit bilder och tillslut orkade jag visst blogga också. Här kommer en samling bilder från de lite roligare dagarna.


Okej, fullständigt meningslöst vid 11 månaders ålder, men visst är hon SÖT in skidbrallor, skidjacka, pjäxor, skidor och faktiskt skidglasögon


 

Stoooora pjäxor


 

Åker knapplift med pappa. För att det GÅR. 

  

Pappa på telis - Ida på slalomskidor.

  

När kommer dom egentligen? Lång väntan på de stora barnen.


 

Ida har hittat matförrådet och kalasar på en apelsin. Med skalet på.   


Imorgon är sista dagen vi åker, sen åker vi direkt hem på eftermiddagen. Det blir en lång dag och vi kommer hem sent, men så får det bli. Det blir inte alltid som man tänkt sig.

Väder

Presentation


Jag bloggar om både stort, (men mest) smått. Mest som ett stöd för minnet - för vart tar tiden vägen egentligen? Vad gör jag med den? Detta är mitt försök att hålla lite ordning på mig själv, mina tankar och påhitt.



var code ="buz-14471";
var uniq

Online just nu

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Omröstning

Vem liknar Ida mest?
 Mamma
 Pappa
 Sotaren

Ovido - Quiz & Flashcards