Alla inlägg den 5 maj 2009

Av Maria Falk - 5 maj 2009 11:38

Laddar upp lite bilder på uteplatsen för att skryta lite. Vi är RÄTT så nöjda :-) Granitlyktorna kostade bara 199 spänn på Jysk men är solcellsdrivna och känns jättedyra och lyxiga. De laddas under dagen och tänds tidigt i skymningen och lyser sen in på natten. Flott!


Den observante märker kanske att det är två olika uteplatser. Vi fick en massa spillbitar över, och det var ju så enkelt att skruva och såga lite, så vi svängde ihop ett trallgolv på framsidan också. Det är där vi har lite kvällssol, så det känns ju piffigt med ett fint golv där också.


I helgen har vi (förutom att skruva trall) varit iväg på Vikingamarknad i Ale. Ida sov hela tiden. Hon har förresten sovit dygnet runt i tre dygn, bara vaknat för att äta. Vi hade nästan glömt av att hon hade ögon, för vi såg dom inte på flera dar. Hon behövde nog ta igen sig efter förra veckans kämpande med gråt, gnissel och allmänt missnöje. Sedan i lördags är hon sig lik igen, go och glad och pigg. I söndags var vi på kalas hos farfar som fyllde år. Ida var pigg och glad. Skönt. Det är stor skillnad på en bäbis som gallskriker precis hela tiden som i förra veckan, och på en som är go och glad och ler mot allt och alla. Det känns liksom lite mer obesvärat att umgås då.


Det regnar idag! Ida och jag tog en promenad på förmiddagen med regnkläder och regnöverdrag till vagnen. Jag kom på att det är första gången det regnar sen Ida kom, och det är åtta veckor sedan idag! Jag får väl större delen av Sveriges befolkning på mig om jag säger att det är skönt och uppfriskande med lite regn, men jag _tycker_ faktiskt det. Dels BEHÖVS det för allt som ska växa, och sen är det en fröjd för alla oss allergiker att få lite frisk luft. Man inser ju nu när man ser allt gult i vattenpölarna hur mycket pollen det är som virvlat runt i luften det sista.

Väder

Presentation


Jag bloggar om både stort, (men mest) smått. Mest som ett stöd för minnet - för vart tar tiden vägen egentligen? Vad gör jag med den? Detta är mitt försök att hålla lite ordning på mig själv, mina tankar och påhitt.



var code ="buz-14471";
var uniq

Online just nu

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Omröstning

Vem liknar Ida mest?
 Mamma
 Pappa
 Sotaren

Ovido - Quiz & Flashcards