Alla inlägg den 8 maj 2009

Av Maria Falk - 8 maj 2009 08:29

Hon sover! Och har gjort så hela natten. (Förutom halv två, fyra, fem och halv sju då hon ville käka). Men när jag la tillbaka henne i sängen vid sju så somnade hon och hon sover fortfarande. Skönt. Hoppas det bara var ett par tillfälliga nätter. För man orkar hur mycket som helst på dagarna nästan, om nätterna är ok. Det behövs inte många knäckande nätter innan man är ett vrak även dagtid. Och då är en skrik-å-panik-dag inte vad man önskar sig.


Nu sitter jag i godan ro och dricker en kopp kaffe och bloggar lite, läser mail och Aftonbladet. Frukost har jag hunnit äta, och duscha och klä på mig - allt det där man - enligt föräldrautbildningen - inte skulle hinna (och som alls inte är lika njutbart med en gallskrikande bäbis i närheten). Om några timmar ska jag och Ida göra tågresepremiär. Hoppas hon gillar det. Med en mamma som älskar att åka tåg får vi hoppas det. Bästa resan jag gjort i mitt liv är när jag åkte Transsibiriska järnvägen 2006 (eller när det nu var). Nu är det ju inte riktigt 1000 mil vi ska åka idag, utan till Kinna. Mormor och morfar ska vara barnvakt när Idas föräldrar roar sig lite. I höstas köpte jag nämligen biljetter till Big Comedy http://www.bigcomedy.se/, och tänkte att "går det så går det". På ett vis känns det skönt att ha stökat över den där första-gången-vi-lämnar-bort-vårt-barn-till-någon-annan-gången. För det verkar på andra föräldrar som att det blir svårare ju längre man drar ut på det. Och jag vill ju gärna att Ida ska känna sig helt trygg med att bli bortlämnad emellanåt. Trots allt handlar det ju bara om några timmar, det värsta som kan hända är väl att hon blir lite hungrig, men då får mamma ge henne flaskan, så får vi hoppas att hon tar den. Mina föräldrar har ju trots allt med stooor framgång tagit hand om och uppfostrat två barn (även om det var på nittonhundratalet), så det ska säkert gå bra.  (Ja, jag erkänner. Jag är lite lite nervös för hur det hela ska gå och om Ida sköter sig väluppfostrat. Men det är nog normalt att känna så)


Hon sover än! Jag hinner nog ta en påtår också....

Väder

Presentation


Jag bloggar om både stort, (men mest) smått. Mest som ett stöd för minnet - för vart tar tiden vägen egentligen? Vad gör jag med den? Detta är mitt försök att hålla lite ordning på mig själv, mina tankar och påhitt.



var code ="buz-14471";
var uniq

Online just nu

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Omröstning

Vem liknar Ida mest?
 Mamma
 Pappa
 Sotaren

Ovido - Quiz & Flashcards