Alla inlägg den 7 maj 2009

Av Maria Falk - 7 maj 2009 11:12

Idag har jag varit vaken sedan 02.45 Då käkade Ida. Sen somnade hon om till halv fem. Men det är verkligen helt ofattbart hur mycket ljud en så liten människa kan frambringa – även då hon sover! Hon stånkar, kvider, stönar, skriker till, gnyr… Andreas tycker att det är väl bara att sova med öronproppar då. Men det känns inte som en riktigt bra lösning i längden. Vi tillbringar ju trots allt en del nätter ensamma, Ida och jag, då hennes pappa är ute på jobb. Och det känns kanske inte så bra att ha vant sig vid att inte kunna sova utan öronproppar då. Dessutom vaknar hon ju X antal gånger varje natt och käkar, och då skulle hon ju hinna väcka hela huset innan jag hörde det. Nej, hennes pappa är inte särskilt lättväckt, nej.. ;) Funderar på hur det skulle låta nästa gång vi ses i föräldragruppen: ”Nej, jag sover jättebra på nätterna, stoppar i öronpropparna när jag lägger mig och sen sover jag som en stock tills jag vaknar kl 9 på morgonen. Jätteskönt att slippa höra när hon ligger och skriker!” Nu är i alla fall klockan 11 och jag har insett att det blir inte mer sömn just nu. För mig. Ida sitter inknuten i sin sjal på bröstet på mig och sover och snusar. Utan att låta en massa. Konstigt att det bara är på nätterna.

 

Jag sprang igår. Eller joggade. Helt underbart att anstränga sig lite. Jag har inte dålig kondition. Jag har ingen kondition alls. Men som tur är vet jag ju av erfarenhet att det brukar repa sig rätt så fort om man bara inte ger upp efter de första gångerna. Igår när jag skulle byta om till springkläder (jag kommer inte riktigt i mina vanliga löpartights i nuläget…)kände jag mig inte värst smärt när jag stod och letade efter ett par springvänliga brallor med gott om plats i midjan (och gärna vid låren, rumpan, höfterna…). Wilma tittade nyfiket på när jag provade byxor efter byxor och släppte sedan kommentaren ”Det är konstigt – en del som har fått barn har typ som en tjock mage kvar jättelänge, men din mage är ju liksom jättesmal!” Underbara barn! Visst är barn alltid ärliga? Jag kände mig i alla fall en liten smula lättare när jag skuttade iväg runt Orraholmen.

 

Uppdatering från BVC: 4650gram och 52,5 cm. Nästa gång är om en månad, och då är det dags för första vaccinationen.

Väder

Presentation


Jag bloggar om både stort, (men mest) smått. Mest som ett stöd för minnet - för vart tar tiden vägen egentligen? Vad gör jag med den? Detta är mitt försök att hålla lite ordning på mig själv, mina tankar och påhitt.



var code ="buz-14471";
var uniq

Online just nu

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Omröstning

Vem liknar Ida mest?
 Mamma
 Pappa
 Sotaren

Ovido - Quiz & Flashcards