Alla inlägg den 25 maj 2009

Av Maria Falk - 25 maj 2009 19:23

I helgen har vi fått massor gjort. Det var inte tanken från början.  Det började med att vi skulle spika i spikar (väldigt flotta spikar – norsk båtspik) i panelen i badrummet, det enda som egentligen var kvar av höstens renovering där.  Men det ena drog med sig det andra… Hela vinden är genomröjd, vi har gått igenom alla lådor (detta tycker jag är särskilt imponerande!) och slängt ALLT som inte ska sparas. Sånt som jag i all hast slängde ner i lådor när jag flyttade från Kinna och som sedan förpassades upp på vinden har nu alltså skärskådats och slängts eller sparats. Alla lådor prydligt märkta och staplade längs med ena gaveln på vinden. Hela garaget är fullt med sånt som vi tror vi klarar oss utan, men som man av någon anledning någon gång i tiden trodde man behövde. Det bar också med sig en större röjning på hela övervåningen,  alla gamla kläder har rensats igenom och slängts. Till och med Ida har fått rensa bort lite urvuxet. Sen har vi monterat ner ett skrivbord och flyttat upp till Wilmas rum, hämtat mitt gamla skrivbord hos Andreas föräldrar och – ja – då passade vi på att rensa ur hela kontoret också och slänga massa gamla pärmar och annat krafs. Särskilt skönt kändes det att slänga den gamla bibeln ”Den Lidande Människan” av Katie Eriksson, en bok som förföljde mig genom hela utbildningen och vidareutbildningen och som säkerligen hemsökt mig även i drömmarna

 

Så. Idag blir det inte mycket gjort. Eller, jo. Jag har läst massa sidor pocketböcker. Sitter på uteplatsen i solen, ida sover i sin vagn, vaknar, äter, leker lite i sitt gym. Jag har inga större ambitioner än så idag. Man måste ju vara ledig ibland också när man är föräldraledig :-) Som synes i videoklippet i detta inlägget så har Ida fullt upp på dagarna. Man kan ligga i en timma i sin vagn och snacka med en färgglad blomma och en negerdoktor, till exempel. :-)

 

I förra veckan var vi nere i Kinna en sväng. Jag och Ida sov över hos hennes morfar och mormor.  Mormor skulle fylla år så på torsdagen var det kalas, och Ida introducerades för både moster Kerstin och morbror  Bruno, och Agneta med familj.  Vi var iväg med Louise och hennes barn i Mariebergsparken på lite geocaching också – världens bästa aktivitet om man vill kombinera utflykt med sysselsatta barn.

Väder

Presentation


Jag bloggar om både stort, (men mest) smått. Mest som ett stöd för minnet - för vart tar tiden vägen egentligen? Vad gör jag med den? Detta är mitt försök att hålla lite ordning på mig själv, mina tankar och påhitt.



var code ="buz-14471";
var uniq

Online just nu

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Omröstning

Vem liknar Ida mest?
 Mamma
 Pappa
 Sotaren

Ovido - Quiz & Flashcards