Direktlänk till inlägg 13 maj 2009

Mysig kväll på tu man hand

Av Maria Falk - 13 maj 2009 22:56

Här sitter jag i min ensamhet. Kvällen blev inte alls som jag tänkte mig faktiskt. Jag och Ida skulle spendera vår första kväll och natt helt för oss själva. Jag hade planer minsann. Vi skulle umgås bara med varandra, ta ett bad, en kvällspromenad och sen bara sitta och småprata med varandra. Hon är ju för det mesta väldigt pigg och alert på kvällarna Under eftermiddagen har vi varit nere hos Louise och Alva i Kinna och hälsat på. Vi passade på när Andreas hade en kund han skulle besöka i Kinna. Vi var hemma vid sex på kvällen, lastade in Ida, vagn och skötväska och allt vad det var, hann fixa lite mat och sen skulle Andreas iväg. Lagom då vaknade Ida, käkade massor, fick en ren blöja, och sedan la jag bara ner henne som hastigast i vagnen för att jag skulle hysta in en maskin tvätt. Väntade på det sedvanliga gallskriket som brukar signalera att "i vagnen vill man inte ligga om inte det är absolut nödvändigt, och absolut inte om den står stilla, och absolut inte om det händer nåt annat kul och intressant i närheten". Men när jag två ögonblick senare kom tillbaka hade hon s o m n a t! Och hon sover fortfarande!! Som en stock! Sen klockan sju. Blev inget badat och myst och lekt och umgåtts på tu man hand här inte!! (däremot har jag fått gjort väldigt mycket annat). Vem vet, kanske tycker hon att hon har världens tråkigaste mamma, så man kan lika gärna sova, annars får man leka en massa tramsiga lekar och bada osv... Nu ha rjag nog snart väntat färdigt på att hon ska vakna, jag får väl väcka henne, mata och hoppas att hon kan somna om och att hon inte tycker att det är morgon allt för snart...



 
 
Malin

Malin

14 maj 2009 07:16

Visst är det väl typiskt!

man tycker man har koll på rutinerna som skapats kring det lilla livet och planerar nåt därefter och JUST den dagen/stunden så är det inte som det varit flera dagar innan :-/ Det kommer hända fler gånger kan jag lova! Hoppas du/ni fick sovit mer sedan iaf...

http://femifamiljen.bloggagratis.se

 
Maria

Maria

14 maj 2009 08:06

Hah! Vi kom i säng och hon somnade väl vid kvart över tolv. Ungefär kl fem tyckte hon det var lagom att vakna - inte jag! Men nu vet jag till nästa gång att om hon somnar för tidigt och för länge på kvällen så är det bäst att väcka henne om man vill sova lite längre på morgonen...

http://falk.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Falk - 12 juli 2014 10:36

//

Av Maria Falk - 30 augusti 2012 19:45

Lite blandade bilder från sommaren som gick...     Ida var med mormor och morfar en helg vid Mölarps Kvarn strax utanför Fristad, där de levde vikingaliv och njöt av den vackra naturen.       Morfar och barnbarn     På väg för a...

Av Maria Falk - 3 juni 2012 17:30

Vi hittade Pyttelitens Ridlekis i Horla. En fantastiskt fin liten ridskola med hemma-känsla. Massor av pyttesmå hästar och pyttesmå barn om vartannat. Ida älskar att pyssla med hästarna och att rida. Nästan alltid rider vi ut, vilket innebär en skön ...

Av Maria Falk - 29 april 2012 16:30

        Vi gick Linnémarschens Adventure Walk i Borås idag. Fantastiskt arrangemang och som tidigare år med ett fantastiskt vårväder! Ida fick egen nummerlapp och gick större delen av de sex kilometrarna själv. Med stavar.       För...

Av Maria Falk - 31 mars 2012 16:30

            Vi tog en tur med bilen, och hamnade på "andra sidan" av Hornborgasjön.  Vi brukar alltid åka till Trandansen vid västra sidan om Hornborgasjön, mellan Falköping och Skara. Men på andra sidan hittade vi till ett jättefint Natu...

Väder

Presentation


Jag bloggar om både stort, (men mest) smått. Mest som ett stöd för minnet - för vart tar tiden vägen egentligen? Vad gör jag med den? Detta är mitt försök att hålla lite ordning på mig själv, mina tankar och påhitt.



var code ="buz-14471";
var uniq

Online just nu

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Omröstning

Vem liknar Ida mest?
 Mamma
 Pappa
 Sotaren

Ovido - Quiz & Flashcards