Alla inlägg den 14 september 2009

Av Maria Falk - 14 september 2009 09:24

Satt just och gick igenom min kamera och ser att den inte är tömd på någon vecka. Samtidigt konstaterar jag att det är lite snålt med bilder på bloggen sista tiden. Så jag gör ett försök att kompensera för dessa båda faktum :)


  

Förra veckan var vi och badade igen, på Kaskad med Alva och Louise. Nu är barnen så pass stora att vi kunde plaska lite i den lite större bassängen i säkert flera minuter innan Ida började hacka tänder. Eller, hon har ju inga tänder, men ni förstår säkert... I alla fall älskar hon verkligen att bada, så det passar bra att babysimmet drar igång nästa vecka, tycker vi har väntat i evigheter på detta!


  

Ida sover gott i sin nya fina resesäng. Vi var och hälsade på hos Anna i Göteborg och sov över. Ida älskar verkligen Anna! Dom umgicks väldigt intensivt i en vecka när vi var på Island, och dessutom har dom träffats flera gånger sedan vi kom hem. Första morgonen när vi vaknade hemma efter att vi kommit hem från Island, så letade Ida efter Anna! Hon kunde inte hitta henne någonstans, hon som vant sig vid att Anna kom och plockade upp henne på morgonkvisten. Sova förresten. Inatt har hon äntligen sovit någorlunda lungt ända till halv sju! Förra natten var en mardröm, 13 gånger vaknade hon och grät mellan kl 20.30 och 05.30 Man blir rätt trött då. Jag också. Det är frustrerande att inte kunna komma på vad det är som stör henne så mycket och så ofta nattetid! Tänder på gång? Ja kanske, men dom växer ju på dagarna också i så fall, och hon är ju god och glad vanligtvis. Massa intryck att bearbeta och att hon befinner sig i en intensiv utvecklingsfas där hon håller på att lära sig att ställa sig upp själv och att krypa? Ja, inte alls omöjligt. Hon var precis likadan när hon skulle lära sig sitta, under sommaren. Men sen kom jag på att hon kanske fryser? Hon har alltid varit väldigt varm, och sovit i kortärmad och kortbent pyjamas och utan täcke. Men förra natten tyckte jag hon var kall om armar och ben när jag kände på henne. Så igårkväll tog vi ett långt bad, sen fick hon på sig ullunderställ, strumpor och fram med duntäcket!Skrattande Och ser man på - inatt har hon alltså sovit! Hon vaknade till några gånger i går kväll bara, men under natten har hon i alla fall sovit. Underbart!


  

Vi har varit på Liseberg med föräldragruppen. Eller, de familjer i föräldragruppen som bor på samma gata som vi. Vi är fyra familjer som alltså fick barn ungefär samtidigt. På Liseberg spelades det på diverse chokladhjul (ingen lycka där), Ida fiskade i fiskedammen och fick en finfin röd skördetröska . Sen åkte vi också Kaninresan. Väldigt intressant och spännande. Kanske mest för mammorna Skrattande


Dags att hämta Ida från sin förmiddagslur och lufsa bort till Sara för lite halvårsfika. Alla våra små har nu nämligen uppnått denna aktningsvärda ålder. Ida har dessutom namnsdag idag. Massa anledningar att fira alltså! Får nog köpa en present till henne. Under eftermiddagen blir det BVC-besök med läkarkontroll, vikt och längd. Blir intressant att se vad hon väger nu när hon äter mat, gröt och välling, och bara ammas ett par gånger per dag. Jag har en känsla av att hon fortsatt gå upp som tidigare, hon är minst sagt ganska matfrisk..


Väder

Presentation


Jag bloggar om både stort, (men mest) smått. Mest som ett stöd för minnet - för vart tar tiden vägen egentligen? Vad gör jag med den? Detta är mitt försök att hålla lite ordning på mig själv, mina tankar och påhitt.



var code ="buz-14471";
var uniq

Online just nu

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Omröstning

Vem liknar Ida mest?
 Mamma
 Pappa
 Sotaren

Ovido - Quiz & Flashcards