Alla inlägg den 1 september 2009

Av Maria Falk - 1 september 2009 09:11

Då var man expeditionsänka ett par veckor framöver. Imorse har dom äntligen kommit iväg. Efter strul med fraktbolag och packad utrustning som strandat i Danmark, men som nu bekräftats (?) verkligen ha kommit fram, har dom alltså åkt. Det blir två veckors åkande i gummibåt i Scoresbysundfjorden vid Ittoqqortoormiit (det kändes tuffare att skriva det grönländska namnet ;) ) på nordöstra grönland. Det finns ingen mobiltäckning, men de har med sig en sattelittelefon och Andreas har lovat att uppdatera oss åtminstone vid ett tillfälle under dessa veckorna: Här är en länk där man kan läsa mer om området http://www.gronlandsresor.se/g-orter/ittoqqortoormiit.html


Egentligen var ju tanken att jag och Ida skulle vara iväg på vår Islandsresa under tiden som Andreas var iväg på sin expedition. Men sen blev de ju tvungna att flytta expeditionen två veckor framåt i tiden, på grund av fraktstrulet. Så nu hann vi ses en dag hemma bara innan det var dags för honom att åka. Och vi blir själva hemma i tre veckor. Men det går ju bra det också. Det lär inte gå någon nöd på oss. Hela denna veckan är planerad - ska ner till Kinna onsdag-torsdag. Förmodligen åker vi ner igen på fredagkväll, eftersom Ida ska vara hos mina föräldrar medan jag springer Kretsloppet i Borås på lördagen. Lördagkväll är det kräftskiva med Fikajouren och på söndag är det vilodagen och den ska nog vilas på. Nästa vecka blir det eventuellt en tur till Ullared eller Danmark eller kanske Tyskland med syrran. Eller med Anna. Tur att Andreas har lämnat dosan till Internetbanken hemma, ihop med koden ;)


Nä, dags att göra sig i ordning. Förmiddagen bjuder på promenad till Anna & lilla Stina och en stunds fika. Sen får jag väl se till att packa upp det sista. Bara småsaker kvar visserligen. Konstigt att det är mycket roligare att packa än att packa upp?

Väder

Presentation


Jag bloggar om både stort, (men mest) smått. Mest som ett stöd för minnet - för vart tar tiden vägen egentligen? Vad gör jag med den? Detta är mitt försök att hålla lite ordning på mig själv, mina tankar och påhitt.



var code ="buz-14471";
var uniq

Online just nu

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Omröstning

Vem liknar Ida mest?
 Mamma
 Pappa
 Sotaren

Ovido - Quiz & Flashcards