Alla inlägg den 7 september 2009

Av Maria Falk - 7 september 2009 09:00

Måndag igen. Det har varit en ganska välfylld helg. I fredags åkte jag ner till Kinna. Jag och Ida och hennes morfar eldade i kaminen, åt soppa och såg på TV och hade det allmänt lugnt och trevligt. På lördagen var det dags för Kretsloppet i Borås. Ett lopp som ligger nästan precis sex månader efter att Ida fötts, och som har fått vara en bra målsättning för mig att komma igång och komma iform under sommaren. Under timman tog jag mig runt och kände mig inte superfräsch efteråt kanske, men jag kände ändå att jag faktiskt verkligen orkar springa en mil igen. Blir nog inte så mycket mera springa nu i höst dock, jag känner mig lite "mätt" på den träningsformen och mera sugen på att börja med lite Box och Spinning och kanske simning igen. Det är ju lättare nu att vara borta på kvällarna när Ida inte är så beroende av bara mig längre. Samtidigt som löpningen har varit smidig eftersom den är tillgänglig precis närsomhelst och eftersom man kan utgå direkt från ytterdörren.


Efter loppet blev det en snabb vända till Kinna för att plocka upp Ida, ta en dusch, kamma håret, och sen till Herrljunga igen. Där det belönades med kräftskiva hos Sara och Hans! Väldigt festligt, väldigt roligt och väldigt gott!! Och jag var väldigt mycket värd det efter loppet också :) Jag insåg att jag faktiskt aldrig har varit på kräftskiva innan, tror jag. Visst har jag ätit kräftor, men inte med hattar, sånghäften och alla tillbehör. Det måste göras om i alla fall!


Upp i ottan igår och gå premiären på tipspromenaden med föräldragruppen (vi fyra familjer på samma gata som har barn i samma föräldragrupp). Sen hem och laga lunch. Fika på eftermiddagen hos Anna och Peter i föräldragruppen. Sen hem och fixa lite. Sen blev vi bjudna på  kvällsgrillat hos Jennie och Robert (i föräldragruppen...). Snacka om att alla tar väl hand om oss och är SÅ snälla nu när vi ska klara oss utan pappan i familjen så länge. De har till och med erbjudit sig att passa Ida om jag vill gå och träna, eller om jag vill vila mig en stund. Hon har nämligen börjat knöla på nätterna igen, vaknar ungefär varje timma och behöver stoppas om, annars kommer hon inte till ro. Och sen vaknar hon ändå vid fem eller sex och somnar sen inte igen förrän fram på sena förmiddagen. På dagarna sover hon två eller tre pass på 20-40 minuter. Det känns som om det inte är så mycket. Fast hon är ju pigg och glad så det är säkert helt okej för henne. Det är bara JAG som skulle vilja sova lite mera :)


Oj, dags att ila iväg. Ska till Helena och fika. Och kanske få lite nyheter från expeditionen. Hon är nämligen också gräsänka.

Väder

Presentation


Jag bloggar om både stort, (men mest) smått. Mest som ett stöd för minnet - för vart tar tiden vägen egentligen? Vad gör jag med den? Detta är mitt försök att hålla lite ordning på mig själv, mina tankar och påhitt.



var code ="buz-14471";
var uniq

Online just nu

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Omröstning

Vem liknar Ida mest?
 Mamma
 Pappa
 Sotaren

Ovido - Quiz & Flashcards