Alla inlägg den 15 september 2009

Av Maria Falk - 15 september 2009 13:59

Vi var på 6-månaderskontroll igår. Vart tar tiden vägen?? 6 månader??! Visst sa folk att tiden skulle gå fort, men jag trodde det bara var nåt man sa, inte att det var så på riktigt. 7,4 kg, 65 cm och "framåt och pigg och stark för sin ålder" var omdömet från barnläkaren. Klipper in BVC-kurvan här nedanför för att illustrera för alla er som ständigt påpekar att hon eventuellt kanske inte skulle få tillräckligt med mat (fortfarande!!). Flört Här växes och frodas det - jag lovar!!


  



Av Maria Falk - 15 september 2009 13:37

Expeditionsuppdatering: De är nu tillbaka i Scoresbysund, välbehållna och vad jag förstår inte alltför utsvultna. Låter det räcka med den uppdateringen tror jag, de kommer hem på torsdag, och då får dom väl berätta själva! :-)

Av Maria Falk - 15 september 2009 13:30

Vi var uppe med tuppen idag (igen). Längre än till 6 behöver man inte sova, tycker Ida. Det tycker jag. Men det är ju inte jag som bestämmer. Underbart höstväder idag, så vi bestämde oss för att åka till skogen och plocka lite svamp. Jag har lite dåligt samvete för att jag medan Andreas nu är borta, redan har länsat vårt lilla förråd i frysen på kantareller. Det är HELT tomt! Men nu har vi alltså återställt ordningen. Kl 11 var vi hemma igen. Då hade vi plockat två kassar med kantareller och trattkantareller, och hunnit fika kaffe och kanelbulle i en solig glänta i skogen. Man hinner mycket när man kommer upp i tid! Lägger upp lite bilder från våran fikastund. Den uppmärksamme ser att jag har matchat Ida med en passande body med flugsvampar på :-)


         


Man kan äta tallbarr också, men det är inte lika gott som kanelbullar!!



             

       





Väder

Presentation


Jag bloggar om både stort, (men mest) smått. Mest som ett stöd för minnet - för vart tar tiden vägen egentligen? Vad gör jag med den? Detta är mitt försök att hålla lite ordning på mig själv, mina tankar och påhitt.



var code ="buz-14471";
var uniq

Online just nu

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Omröstning

Vem liknar Ida mest?
 Mamma
 Pappa
 Sotaren

Ovido - Quiz & Flashcards