Alla inlägg den 4 september 2009

Av Maria Falk - 4 september 2009 11:01

Jag bara vägrar att gå upp kl 04.52 Konstigt att man fått ett så morgonpiggt barn - själv är jag kvällsmänniska. Men tur ändå att hon åtminstone en liten stund kan tänka sig att ligga för sig själv och småprata och leka innan hon kallar på uppmärksamhet. Hon var helt slut igår kväll och klockan halv åtta kunde jag inte hålla henne vaken längre. Så det är klart att lägger hon sig tidigare så vaknar hon ju tidigare. Men ikväll blir det till att vara vaken till åtminstone halv nio igen! Min smärtgräns går vid 06. innan det är det natt! Banne mig. Och då ska man sova. Inte leka. Drömmen är att få sova till åtta. Men jag har hört att det ska ändra på sig nån gång i tonåren... Och tiden går ju så fort! ;)


Igår var vi iväg till Ullared med moster Erika. Jag skulle ha tag i en nätpåse till sulkyn vi köpte. Och det fick jag tag i. Det var ju tur, när vi hade åkt ända dit. Jag fick även tag i en hel del annat som jag inte visste att vi "behövde". Det mest onödiga var nog ändå en rosa sitt-puff med Barbapapa på till Ida. Men vad fasen - hon sitter jättebra i den och är jätteglad över den (tycker jag), och nu när vi ska vara ensamma hemma så mycket på kvällarna så kanske vi tittar på TV och då måste ju hon sitta bekvämt :D Jag har massor med argument!!


Imorgon ska jag springa Kretsloppet (http://www.kretsloppetiboras.se) och då ska Ida vara hos mormor och morfar hela dagen. Lättare att lämna henne längre stunder nu när hon har börjat äta lite mat. Välling är fortfarande riktigt otäckt, men tack och lov äter hon gröt. Efter loppet blir det en snabb sväng till Kinna och plocka upp Ida, sen ska vi på kräftskiva hos Sara och Hans. Vi håller oss sysselsatta när Andreas är på expedition :-) Och nä - jag har inte hört nåt mer - och lär nog inte göra det på ett tag. Uppdaterar bloggen så snart jag hör nåt.

Väder

Presentation


Jag bloggar om både stort, (men mest) smått. Mest som ett stöd för minnet - för vart tar tiden vägen egentligen? Vad gör jag med den? Detta är mitt försök att hålla lite ordning på mig själv, mina tankar och påhitt.



var code ="buz-14471";
var uniq

Online just nu

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Omröstning

Vem liknar Ida mest?
 Mamma
 Pappa
 Sotaren

Ovido - Quiz & Flashcards