Direktlänk till inlägg 21 september 2009

Vardag igen

Av Maria Falk - 21 september 2009 09:11

Det har inte blivit bloggat på ett par dagar igen. I torsdags var jag och Ida och hämtade hem Andreas från Landvetter. Det är SÅ skönt att ha honom hemma igen - även om jag förstår att de har haft det alldeles fantastiskt och har med sig otroliga minnen och erfarenheter hem igen. Men på nåt sätt ska det faktiskt bli skönt med lite vardag igen. Jag har saknat det vardagliga småpratatet, och att ha någon att äta tillsammans med och ta en kopp kaffe med vid frukostbordet... Blir inte detsamma att hetsprata någon minut över en sprucken sattelitlinje (han har erkänt att han hade glömt att fälla upp antennen...), då handlar det mest om att få bekräftat att allt är ok och att alla mår väl.


  



Helgen har i alla fall gått i ett flygande fläng. Vi var inte hemma förrän framåt kvällen i torsdags, en trafikolycka i Alingsås gjorde att det tog väldigt mycket längre tid att ta sig hem. Väl hemma skulle det packas upp och tvättas och diskas. Philip och Wilma tittade förbi en snabb sväng och Grönlandspresenter delades ut - mycket exotiskt! På fredagen var det åter jobb för Andreas - verkligheten kommer fort tillbaka när man kommer hem efter en resa! På kvällen spelade Philip fotbollscup, och Andreas tog med sig Ida och Wilma och hejade på. Vilket alltså innebar att jag fick en hel kväll alldeles för mig själv helt plötsligt! Jag och Sara gick till simhallen och simmade några hundra meter, jäste en stund i varmbassängen och satt i bastun och njöt, njöt, njöt! Lördagen var det Wilmas tur för fotbollscup, på Mörlanda Marknad. Vilket innebar upp i ottan och iväg hela familjen. Jag och Ida gick nåt varv på marknaden emellanåt. Ida köpte sig ett finfint set med randig tunika och lila tights. På kvällen hade vi bjudit hit farmor och farfar, som inte hade sett sina på barnbarn på evigheter! Söndag: barnvälsignelse för lilla Hugo, kusinen som kom 15 dagar efter Ida. Han hade blivit så stor så stor sen sist! Kul kul att se Sara och Johans nya, fina lägenhet också! Så, efter jättegod lunch och kaffe och tårta hoppade vi i bilen och åkte till simhallen och träffade de andra tjejorna från föräldragruppen. Det var dags att "provbada" lite inför babysimmet som drar igång idag. Ida har ju badat massor, både i badtunna, badkar, varma källor och olika simhallar. Men dom andra ville testbada lite först och vi gillar ju att bada allihopa, så vi hängde på. En härlig eftermiddag i simhallen fick vi!


  

Nu så här i efterhand kan man kanske känna att det hade varit skönt om vi hade fått landa lite alla fem efter att Andreas kom hem, men det var först i går kväll som vi var hemma allihopa samtidigt och hann PRATA med varandra lite. Och då var vi ju alla aptrötta. Det är en svår balansgång det där, samtidigt som det är kul att hitta på saker och att vara i farten så behöver man landa emellanåt också. Och det är inte säkert att alla behöver och vill landa samtidigt. Inte konstigt att det är svårt att få ihopa det ibland !  :-)


Men nu är det i alla fall vardag igen. Alla är hemma från sina respektive resor, det är skola, aktiviteter och vardagsrutiner. Det känns faktiskt skönt på något sätt. Jag trodde nog inte jag skulle känna så, trodde jag skulle tycka att det var tråkigt. Men man är väl inte sämre än att man kan ändra sig :)

  


Idag ska jag ha en helt barnledig eftermiddag. Det känns lite lyxigt. Först introduktion i babysimkursen, och sen - om jag hinner - springa över till Familjecentralen för information om barnsäkerhet och olycksfall. Får se vad som hinns med.


Ida har förresten fått sin första kryprelaterade skada. Ett skrubbsår på näsan! Hon tittade lite för nära på gatstenarna på garageuppfarten när hon försökte komma från sittande och upp i krypställning. 20 sekunders förvånat ylande, sen hade det gått över. Det är väl bara att vänja sig vid tanken på att hon kommer vara med om betydligt värre saker än så, nu när hon ska börja ställa sig upp, gå, springa osv... Jisses vad hon kommer att slå sig. Jag kanske ska försöka komma iväg på den där barnolycksfallskursen i eftermiddag i alla fall..:

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria Falk - 12 juli 2014 10:36

//

Av Maria Falk - 30 augusti 2012 19:45

Lite blandade bilder från sommaren som gick...     Ida var med mormor och morfar en helg vid Mölarps Kvarn strax utanför Fristad, där de levde vikingaliv och njöt av den vackra naturen.       Morfar och barnbarn     På väg för a...

Av Maria Falk - 3 juni 2012 17:30

Vi hittade Pyttelitens Ridlekis i Horla. En fantastiskt fin liten ridskola med hemma-känsla. Massor av pyttesmå hästar och pyttesmå barn om vartannat. Ida älskar att pyssla med hästarna och att rida. Nästan alltid rider vi ut, vilket innebär en skön ...

Av Maria Falk - 29 april 2012 16:30

        Vi gick Linnémarschens Adventure Walk i Borås idag. Fantastiskt arrangemang och som tidigare år med ett fantastiskt vårväder! Ida fick egen nummerlapp och gick större delen av de sex kilometrarna själv. Med stavar.       För...

Av Maria Falk - 31 mars 2012 16:30

            Vi tog en tur med bilen, och hamnade på "andra sidan" av Hornborgasjön.  Vi brukar alltid åka till Trandansen vid västra sidan om Hornborgasjön, mellan Falköping och Skara. Men på andra sidan hittade vi till ett jättefint Natu...

Väder

Presentation


Jag bloggar om både stort, (men mest) smått. Mest som ett stöd för minnet - för vart tar tiden vägen egentligen? Vad gör jag med den? Detta är mitt försök att hålla lite ordning på mig själv, mina tankar och påhitt.



var code ="buz-14471";
var uniq

Online just nu

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

RSS

Omröstning

Vem liknar Ida mest?
 Mamma
 Pappa
 Sotaren

Ovido - Quiz & Flashcards